Szukaj
Chevrolet
Chevrolet
4,2 (2 008 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Chevrolet w pigułce

Test euroncap Chevrolet Spark 1.0 base grade, LHD

Chevrolet Spark 1.0 base grade, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
978 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
43%
Zabezpieczenie przechodnia
43%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 81 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wykazały dobrą ochronę głowy i szyi, ale zabezpieczenie klatki piersiowej okazało się marginalne w przypadku kierowcy oraz pasażera. Sztywne elementy deski rozdzielczej stanowią potencjalne ryzyko obrażeń kolan oraz ud przednich pasażerów. Spark uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej była 'wystarczająca', a dla pozostałych obszarów 'dobra'. 'Marginalne' zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie zderzenia 'od tyłu'.

Uderzenie przodem
11,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

Na podstawie pomiarów obciążenia manekinów w czasie zderzeń, Spark zdobył maksimum punktów za ochronę 3-latka. W przypadku obu dzieci zastosowano foteliki 'przodem do kierunki jazdy'. Przednie przesunięcie głowy było u obu młodych pasażerów dobrze kontrolowane. W trakcie zderzenia bocznego boki fotelików prawidłowo zabezpieczały dzieci przed urazami. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest do końca jasna. Trwała etykieta ostrzega przed montowaniem fotelika tyłem bez uprzedniej dezaktywacji poduszki.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
10,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 43 %

Zderzak uzyskał maksymalną notę za ochronę nóg pieszego. Jednak przednia krawędź maski oferuje 'słabe' zabezpieczenie i nie uzyskała ani jednego punktu. W większości krytycznych dla głowy dorosłego obszarów maska zapewnia również 'słabą' ochronę.

Głowa
9,6 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 43 %

Spark jest wyposażony w standardzie w urządzenie przypominające o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa. ESC nie jest obecnie dostępne we wszystkich wariantach. Chevrolet zapewnia Euro NCAP, że w ciągu 2010 roku będzie ono montowane w niektórych modelach.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę