Podczas testu zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera oraz wystarczającą ochronę dla pasażerów pozostałych miejsc. Orlando uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę w teście bariery bocznej. Przednie fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Na podstawie odczytów z manekinów Orlando zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego w przednich i bocznych testach zderzeniowych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Przełącznik jest wyraźnie oznakowany i dostarcza jasną informacje o aktualnym statusie poduszki. System ten został nagrodzony. Umieszczone na stałe etykiety wyraźnie ostrzegają o niebezpieczeństwie wynikającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.
Cała przednia krawędź maski zapewniała słabą ochronę dla bioder i miednicy pieszego. W większości obszarów, które mogły zostać uderzone przez głowę dziecka, ochrona była głównie dobra, słaba w niektórych obszarach testowanych. W obszarach, które mogą uderzyć głowę dorosłego maska oferowała ochronę ocenioną jako słabą.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem dla Chevrolet Orlando i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem jedynie dla miejsc przednich. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.