Cruze uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia czołowego, wszystkie obszary ciała zarówno kierowcy jak i pasażera były dobrze chronione. Kabina pasażerska pozostała stabilna, a przedni słupek wgniótł się tylko o 5mm. Chevrolet wykazał również, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. Auto zdobyło także komplet punktów za test zderzenia bocznego. Jeśli chodzi o bardziej groźne zderzenie ze słupem, tylko w przypadku klatki piersiowej nie zanotowano maksimum punktów, chociaż ochrona była nadal wystarczająca. Ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa również 'dobra'.
Tylko na podstawie pomiarów obciążenia manekina, Cruze zdobył komplet punktów za ochronę 18-miesięcznego dziecka w czasie testów zderzeń. Przednie przesunięcie głowy 3-latka jest dobrze kontrolowane, a oba manekiny były prawidłowo chronione przez boki fotelików w trakcie zderzenia bocznego. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Trwała etykieta ostrzega przed montażem fotelika tyłem bez uprzedniej dezaktywacji poduszki.
Zderzak zanotował maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. W przypadku przedniej krawędzi dużo gorzej - brak punktów. Maska zapewnia w przeważającej mierze 'marginalną' ochronę większości krytycznych dla głowy dziecka obszarów oraz 'słabą' dla dorosłego pieszego.
ESC jest standardowym wyposażeniem Cruze, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów kierowcy oraz pasażera.