Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera z przodu, oraz wykazały, że podobny poziom ochrony będzie oferowany dla pasażerów pozostałych miejsc siedzących. Aveo zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej wykazując dobrą ochronę dla wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako dobra. Siedzenia i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed uszkodzeniami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Aveo zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego w teście zderzenia czołowego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. System informujący w jasny sposób o aktualnym statusie poduszki został nagrodzony przez Euro NCAP. Stałe etykiety wyraźnie informują o niebezpieczeństwie związanym z nieodpowiednim ustawieniem fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej.
W testach zderzak oferował dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast przednia krawędź maski słabą. Maska zapewniała dobrą ochronę w większości obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka, ale słabą w obszarach, które mogą zostać uderzone przez głowę dorosłego.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia Aveo i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca. System informujący o przekroczeniu limitu prędkości przez pojazd został nagrodzony przez Euro NCAP.