Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 120 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW Z4 sDrive 30i, LHD

BMW Z4 sDrive 30i, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
2-drzwiowy minivan
Klasa auta:
Roadstery
Masa auta:
1495 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
91%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.2 pkt | 97 %

Przedział pasażerski Z4 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Podobnie, pełną ilość punktów przyznano w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, z dobrą ochroną wszystkich obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Z4 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. W próbach działania, system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji z innymi pojazdami we wszystkich scenariuszach testu.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Dla manekina dziecka 6-cio letniego siedzącego na miejscu przedniego pasażera, została zapewniona dobra ochrona zarówno w próbie zderzenia czołowego jak i zderzenia bocznego. Ochrona dziecka 10-cio letniego nie została oceniona. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Fotel pasażera nie został dopuszczony do instalacji jednego z fotelików ISOFIX. W pozostałych przypadkach, wszystkie typy fotelików dla których Z4 jest zaprojektowane mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
0,0pkt

Uderzenie z przodu
0,0 pkt
Uderzenie z boku
0,0 pkt
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
-
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
-
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

44.1 pkt | 91 %

Z4 posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym próby zostały przeprowadzone z maską w pozycji podniesionej. Wyniki testów prawie wyłącznie dobre lub wystarczające. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy została oceniona jako dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się wystarczającą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów skuteczność działania została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
9,7 pkt
Głowa
22,4 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w znacznej większości scenariuszy. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,8 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front-End Collision Warning with Braking Function
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry