Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 110 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

BMW X5 2003

Euro NCAP pozwoliło na powtórne testy po tym jak BMW rozwiązało problem przednich pasów bezpieczeństwa. Oto ostateczne wyniki. Wszystkie drzwi mogły być otwarte normalnie po zderzeniu, a poziom uszkodzeń był niski. System pasów spowodował duży nacisk na klatkę piersiową kierowcy. Ochrona dziecka była dobra, ale ochrona pieszego zawiodła.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie 5-drzwiowy terenowy
Masa 2090 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja samochodu okazała się wytrzymała mimo minimalnych zniekształceń podłogi i drzwi. Przemieszczenie pedałów kontrolnych w normie. Jednak klatki piersiowe kierowcy i pasażera są wysoko obciążone, dodatkowo ryzykują oni obrażeniami kolan ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. Środkowy tylny pas jest 3-punktowy co daje duże lepsze zabezpieczenie niż w przypadku 1-punktowego. Dodatkową ochronę zapewnia fakt, że środkowy pas nie może być użyty do momentu aż tylne siedzenie nie będzie prawidłowo umocowane.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

X5 spisuje się bardzo dobrze, co jest właściwe dla wszystkich samochodów tej serii, poduszki chroniące głowę są bardzo efektywne. Typ cylindryczny poduszek jest bardziej wrażliwy na zmianę pozycji głowy podczas wypadku. Jednak nie chronią pasażerów na tylnych siedzeniach, chociaż tylne poduszki powietrzne są dostępne za dodatkową opłatą.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 2 pkt (7%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 30 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Wysokie nadwozie jest problemem dla pieszych, szczególnie dla dzieci i X5 nie jest tutaj wyjątkiem. Przód auta jest "nieprzyjazny" choć przednia krawędź została oceniona nieco lepiej. Mimo wszystko niska nota.

Zabezpieczenie dziecka

Specjalne mocowania i foteliki ISOFIX zostały zastosowane w przypadku każdego z "dzieci". W zderzeniu czołowym głowy obojga były wystarczająco chronione. Natomiast podczas uderzenia bocznego żadne nie miało dostatecznej ochrony. 1,5-roczne doznało dużego nacisku na kark podczas zderzenia czołowego, co jest w tym przypadku często spotykane. Ostrzeżenia przed używaniem fotelika na przeciw poduszki powietrznej były niewystarczające.

1,5 - letniego BMW Junior przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego BMW Juniorprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

BMW X5