Przedział pasażerski X3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione w tym teście. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona zarówno kierowcy jak i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego manekina, której ochrona została oceniona jako mierna na podstawie odczytów jej ściśnięcia. X3 zdobyło maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty ściśnięcia żeber manekina wykazały mierną ochronę, podczas gdy ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jako mierna bazując na odczytach sił rozciągających. W pozostałych przypadkach ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których X3 jest zaprojektowane mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
X3 posiada podnoszoną, "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą wtedy maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system działał niezawodnie przy pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system został sprawdzony w podniesionym położeniu. Odnotowano dobre lub wystarczające wyniki na prawie całej powierzchnie maski. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Natomiast, ochrona zapewniona dla miednicy, była bardzo słaba we wszystkich obszarach. Autonomiczny system hamownia awaryjnego, w próbach wykrywania pieszego, wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w licznych scenariuszach i prędkościach testu.
Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki we wszystkich scenariuszach. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc, tak samo jako sterowany manualnie ogranicznik prędkości.