Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 118 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW X3 2.0d

BMW X3 2.0d
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1825 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
58%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.4 pkt | 93 %

Przedział pasażerski X3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione w tym teście. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona zarówno kierowcy jak i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego manekina, której ochrona została oceniona jako mierna na podstawie odczytów jej ściśnięcia. X3 zdobyło maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty ściśnięcia żeber manekina wykazały mierną ochronę, podczas gdy ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.2 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jako mierna bazując na odczytach sił rozciągających. W pozostałych przypadkach ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których X3 jest zaprojektowane mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,2pkt

Uderzenie z przodu
14,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann Topo Rock
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

29.4 pkt | 70 %

X3 posiada podnoszoną, "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą wtedy maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system działał niezawodnie przy pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, system został sprawdzony w podniesionym położeniu. Odnotowano dobre lub wystarczające wyniki na prawie całej powierzchnie maski. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Natomiast, ochrona zapewniona dla miednicy, była bardzo słaba we wszystkich obszarach. Autonomiczny system hamownia awaryjnego, w próbach wykrywania pieszego, wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w licznych scenariuszach i prędkościach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,0 pkt
Głowa
19,5 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 58 %

Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki we wszystkich scenariuszach. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc, tak samo jako sterowany manualnie ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry