Przedział pasażerski modelu i4 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że i4 byłby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W przypadku zderzenia na pełnej szerokości ze sztywną bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera na tylnym siedzeniu. Zarówno w teście zderzenia bocznego z barierą, jak i w bardziej dotkliwym zderzeniu bocznym z słupkiem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) została uznana za odpowiednią. W i4 nie zastosowano środka zaradczego, który łagodziłby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Model i4 posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji, ale nie ma systemu uruchamiającego hamulce po zderzeniu w celu uniknięcia kolizji wtórnych.
Zarówno w testach zderzenia czołowego, jak i w próbach zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina, a za tę część oceny przyznano maksymalną liczbę punktów. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić używanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego tyłem kierunku do jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.
Model i4 jest wyposażony w "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą powierzchnię maski, aby zapewnić większy prześwit od twardych struktur w komorze silnika. BMW wykazało, że system działa solidnie przy różnych posturach pieszych i w szerokim zakresie prędkości. Zgodnie z powyższym, maska została przetestowana w pozycji podniesionej, "rozłożonej", a zapewniona ochrona była prawie całkowicie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach badania, ale ochrona miednicy była w dużej mierze słaba. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w modelu i4 potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system zachowywał się odpowiednio.
W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł odpowiednio, w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć zderzenia lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system monitorujący ruchy kierownicy i wydający ostrzeżenie w przypadku wykrycia wzorca charakterystycznego dla jazdy w stanie senności lub obniżonej koncentracji. Połączony system kamer i nawigacji identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system wspomagania utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. uniknąć zjechania z drogi.