Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wykazały dobre zabezpieczenie kolan oraz ud kierowcy i pasażera. BWM było wstanie zaprezentować taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Maksymalna liczba punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, głowa i miednica były prawidłowo chronione, podobnie klatka piersiowa i brzuch. Dobra ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w zderzeniu tyłem.
Na podstawie pomiarów obciążenia w testach zderzeniowych, BMW 5 został nagrodzony kompletem punktów za ochronę 3-latka w czasie zderzenie czołowego i bocznego. Przednie przesunięcie głowy nie było nadmierne w przypadku żadnego z dwóch badanych przedziałów wiekowych (3-latka i 1,5-rocznego dziecka), również oba manekiny były prawidłowo zabezpieczone przez foteliki w czasie zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Trwała etykieta ostrzega o niebezpieczeństwie używania fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki.
BMW 5 zostało wyposażone w "aktywną maskę", która w momencie uderzenia unosi się by ustrzec pieszego przed sztywnymi elementami znajdującymi się pod nią. Mechanizm został stworzony by zmniejszyć siłę uderzenia i jej ewentualne skutki w postaci urazów. Maska uzyskała maksymalną liczbę punktów za krytyczne dla głowy dziecka obszarów oraz wysoką ocenę za te, w które może uderzyć głowa dorosłego. Przednia krawędź nie uzyskała żadnego punktów, najwyższa ocena za wynik testu zderzaka.
ESC jest standardowym wyposażeniem BMW 5, razem z ogranicznikiem prędkości. Również system przypominający o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa jest dostępny w standardzie.