Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 110 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW 530d, LHD

BMW 530d, LHD
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1790 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
100%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 95 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wykazały dobre zabezpieczenie kolan oraz ud kierowcy i pasażera. BWM było wstanie zaprezentować taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Maksymalna liczba punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, głowa i miednica były prawidłowo chronione, podobnie klatka piersiowa i brzuch. Dobra ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w zderzeniu tyłem.

Uderzenie przodem
15,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Na podstawie pomiarów obciążenia w testach zderzeniowych, BMW 5 został nagrodzony kompletem punktów za ochronę 3-latka w czasie zderzenie czołowego i bocznego. Przednie przesunięcie głowy nie było nadmierne w przypadku żadnego z dwóch badanych przedziałów wiekowych (3-latka i 1,5-rocznego dziecka), również oba manekiny były prawidłowo zabezpieczone przez foteliki w czasie zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Trwała etykieta ostrzega o niebezpieczeństwie używania fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
11,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

28 pkt | 78 %

BMW 5 zostało wyposażone w "aktywną maskę", która w momencie uderzenia unosi się by ustrzec pieszego przed sztywnymi elementami znajdującymi się pod nią. Mechanizm został stworzony by zmniejszyć siłę uderzenia i jej ewentualne skutki w postaci urazów. Maska uzyskała maksymalną liczbę punktów za krytyczne dla głowy dziecka obszarów oraz wysoką ocenę za te, w które może uderzyć głowa dorosłego. Przednia krawędź nie uzyskała żadnego punktów, najwyższa ocena za wynik testu zderzaka.

Głowa
22,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 100 %

ESC jest standardowym wyposażeniem BMW 5, razem z ogranicznikiem prędkości. Również system przypominający o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa jest dostępny w standardzie.

Ogranicznik prędkości
1,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę