Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 104 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW 520d

BMW 520d
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1560 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
81%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.8 pkt | 91 %

Przedział pasażerski Serii 5 pozostał stabilny w próbie zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. BMW pokazało, że dla strony pasażera, podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze, siedzących na innych miejscach. Po stronie kierowcy, nieprawidłowe uruchomienie poduszki kolanowej spowodowało obniżenie oceny w obu próbach zderzenia czołowego dla tego obszaru ciała. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery poduszka kolanowa nie uruchomiła się wystarczająco szybko, aby znaleźć się pomiędzy prawym kolanem, a deską rozdzielczą. Mimo tego, że odczyty dla obu nóg były dobre, ocena ochrony obszaru kolan/ud/miednicy, została obniżona. BMW stwierdziło, że sposób uruchomienia poduszki zaobserwowany w testach Euro NCAP był anormalny i nie został zauważony w próbach rozwojowych. Ochrona szyi kierowcy i klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Testy przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń również wykazała dobrą ochronę. Seria 5 posiada jako standardowe wyposażenie autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP, z całkowitym uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Uderzenie przodem
6,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

W czołowym teście zderzeniowym, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca z wyjątkiem klatki piersiowej manekina dziecka 6-letniego, której ochrona została oceniona jako mierna w oparciu o przeciążenia klatki piersiowej. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenia fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Seria 5 jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zamontowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.1 pkt | 81 %

Seria 5 posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. BMW pokazało, że system działa dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w pozycji podniesionej. Dobra lub wystarczająca ochrona była zapewniona dla całej powierzchni maski. Zderzak również zapewnił dobrą ochronę i zdobył maksymalną ilość punktów w próbach ochrony nóg pieszego. Natomiast ochrona obszaru miednicy była bardzo słaba we wszystkich sprawdzanych obszarach. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych oraz pojazdów i wykazał się dobrym działaniem w testach Euro NCAP, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki przy większości sprawdzanych prędkości.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,3 pkt
Głowa
22,7 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.1 pkt | 59 %

Autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący standardowym wyposażeniem, wykazał się dobrym działaniem przy prędkościach autostradowych. System uniknął kolizji przy prawie wszystkich okolicznościach lub złagodził ją w pozostałych. Sterowany przez kierowcę ogranicznik prędkości pozwala ustawić właściwą maksymalną prędkość samochodu; system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa jest obecny przy wszystkich miejscach.

Ogranicznik prędkości
7,1 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry