Przedział pasażerski Serii 5 pozostał stabilny w próbie zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. BMW pokazało, że dla strony pasażera, podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze, siedzących na innych miejscach. Po stronie kierowcy, nieprawidłowe uruchomienie poduszki kolanowej spowodowało obniżenie oceny w obu próbach zderzenia czołowego dla tego obszaru ciała. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery poduszka kolanowa nie uruchomiła się wystarczająco szybko, aby znaleźć się pomiędzy prawym kolanem, a deską rozdzielczą. Mimo tego, że odczyty dla obu nóg były dobre, ocena ochrony obszaru kolan/ud/miednicy, została obniżona. BMW stwierdziło, że sposób uruchomienia poduszki zaobserwowany w testach Euro NCAP był anormalny i nie został zauważony w próbach rozwojowych. Ochrona szyi kierowcy i klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Testy przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń również wykazała dobrą ochronę. Seria 5 posiada jako standardowe wyposażenie autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP, z całkowitym uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
W czołowym teście zderzeniowym, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca z wyjątkiem klatki piersiowej manekina dziecka 6-letniego, której ochrona została oceniona jako mierna w oparciu o przeciążenia klatki piersiowej. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenia fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Seria 5 jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zamontowane w samochodzie.
Seria 5 posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. BMW pokazało, że system działa dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w pozycji podniesionej. Dobra lub wystarczająca ochrona była zapewniona dla całej powierzchni maski. Zderzak również zapewnił dobrą ochronę i zdobył maksymalną ilość punktów w próbach ochrony nóg pieszego. Natomiast ochrona obszaru miednicy była bardzo słaba we wszystkich sprawdzanych obszarach. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych oraz pojazdów i wykazał się dobrym działaniem w testach Euro NCAP, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki przy większości sprawdzanych prędkości.
Autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący standardowym wyposażeniem, wykazał się dobrym działaniem przy prędkościach autostradowych. System uniknął kolizji przy prawie wszystkich okolicznościach lub złagodził ją w pozostałych. Sterowany przez kierowcę ogranicznik prędkości pozwala ustawić właściwą maksymalną prędkość samochodu; system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa jest obecny przy wszystkich miejscach.