Seria 5 posiada stabilną i zapewniającą wystarczającą ochronę część pasażerską. Auto uzyskało 4 gwiazdki w testach zderzenia czołowego, bocznego i ze słupem, po poprawkach kolumny kierowniczej, oprogramowania, poduszek powietrznych, podnóżków i stanu drzwi. Zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową manekina podczas zderzenia czołowego. Test zderzenia bocznego wypadł za to lepiej. Inteligentne pasy bezpieczeństwa chronią kierowce i przedniego pasażera. Ochrona dziecka sprawdziła się w przeciwieństwie do ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
sedan |
Masa |
1560 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Karoseria jest mocna, zaobserwowano jedynie minimalne zniekształcenie od strony pasażera. Drzwi kierowcy dały się otworzyć bez problemu. Kontrola pedałów była dobra, a uszkodzenie podłogi niewielkie. System ochrony zawiera niepowiązane podwójne poduszki dla pasażera i kierowcy, podwójne napinacze w pasie kierowcy i pojedyncze - pasażera, wraz z ogranicznikami. Miękkie elementy kolumny kierowniczej dopełniają system. Mimo dobrego design´u pozostaje ryzyko uszkodzenia kolan.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wbudowane boczne poduszki powietrzne i te chroniące głowę pracują efektywnie, ale zabezpieczenie nie jest pełne: głowa i miednica są lepiej chronione niż klatka piersiowa i brzuch.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
2 pkt (7%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
42 pkt (98%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
67 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona pieszego wypada słabo, tylko 2 pkt. BMW powinno poważnie pomyśleć o zwiększeniu wysiłków na tym polu. |
Zabezpieczenie dziecka |
"Dzieci" zostały umieszczone w fotelikach Fair Bimbo Fix, tyłem do kierunku jazdy 18-miesięczne i przodem - 3letnie. Ochrona była dobra zarówno w zderzeniu czołowym jak i bocznym. Rysunek umieszczono na poduszce powietrznej pasażera, ale nalepka na szybie jest łatwa do usunięcia i nie ostrzega przed umieszczaniem dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce powietrznej.
|
1,5 - letniego |
Fair BimboFix Type II
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy
|