Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 110 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

BMW 5-Series 2004

Seria 5 posiada stabilną i zapewniającą wystarczającą ochronę część pasażerską. Auto uzyskało 4 gwiazdki w testach zderzenia czołowego, bocznego i ze słupem, po poprawkach kolumny kierowniczej, oprogramowania, poduszek powietrznych, podnóżków i stanu drzwi. Zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową manekina podczas zderzenia czołowego. Test zderzenia bocznego wypadł za to lepiej. Inteligentne pasy bezpieczeństwa chronią kierowce i przedniego pasażera. Ochrona dziecka sprawdziła się w przeciwieństwie do ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Luksusowe auta
Nadwozie sedan
Masa 1560 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Karoseria jest mocna, zaobserwowano jedynie minimalne zniekształcenie od strony pasażera. Drzwi kierowcy dały się otworzyć bez problemu. Kontrola pedałów była dobra, a uszkodzenie podłogi niewielkie. System ochrony zawiera niepowiązane podwójne poduszki dla pasażera i kierowcy, podwójne napinacze w pasie kierowcy i pojedyncze - pasażera, wraz z ogranicznikami. Miękkie elementy kolumny kierowniczej dopełniają system. Mimo dobrego design´u pozostaje ryzyko uszkodzenia kolan.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Wbudowane boczne poduszki powietrzne i te chroniące głowę pracują efektywnie, ale zabezpieczenie nie jest pełne: głowa i miednica są lepiej chronione niż klatka piersiowa i brzuch.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 2 pkt (7%)
Bezpieczeństwo dziecka 42 pkt (98%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 67 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona pieszego wypada słabo, tylko 2 pkt. BMW powinno poważnie pomyśleć o zwiększeniu wysiłków na tym polu.

Zabezpieczenie dziecka

"Dzieci" zostały umieszczone w fotelikach Fair Bimbo Fix, tyłem do kierunku jazdy 18-miesięczne i przodem - 3letnie. Ochrona była dobra zarówno w zderzeniu czołowym jak i bocznym. Rysunek umieszczono na poduszce powietrznej pasażera, ale nalepka na szybie jest łatwa do usunięcia i nie ostrzega przed umieszczaniem dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce powietrznej.

1,5 - letniego Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

BMW 5-Series