Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 110 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

BMW 5 Series 1998

BMW zmodyfikowało auto po wstępnych testach z powodu wady poduszek powietrznych. Zmiany objęły nowe czujniki poduszek, ograniczniki napięcia w przednich pasach i dodatkowe wzmocnienie punktów podłogi. Rezultaty zmian nie są widoczne w autach będących już w sprzedaży. W zderzeniu czołowym tułów kierowcy jest dobrze chroniony i BMW spełniło wymogi z października 1998. Zabezpieczenie głowy również sprawdziło się. Ochrona pieszego została zakwalifikowana jako "zła", a maska i zderzak jako "agresywne".
Ogólne dane auta
Klasa Luksusowe auta
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1485 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Po zderzeniu karoseria była stabilna, a drzwi zostały uszkodzone w minimalnym stopniu. Lewe przednie koło uderzyło w podłogę kierowcy rozrywając szew karoserii i powodując odsłonięcie łuku koła. Poduszki sprawowały się dobrze, a ograniczniki pasów zredukowały nacisk na klatkę piersiową w porównaniu z pierwotnymi testami. Twarde punkty w rejonie kolan powodują zagrożenie obrażeniami nóg i miednicy.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Boczne poduszki na głowę i tułów są tutaj standardem. Poduszki powietrzne chroniące głowę są tak zaprojektowane by zabezpieczać również przed zagrożeniami z zewnątrz. Jednak, jak dotąd Euro NCAP nie może dodać za to dodatkowych punktów. Tylne drzwi samochodu otworzyły się w trakcie testów, powodując ryzyko wypadnięcia pasażerów z pojazdu. Poduszka na klatkę piersiową chroni ramiona, żebra i brzuch kierowcy, ale w mniejszy stopniu niż w innych testowanych samochodach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 31 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

BMW ma na tym polu jeszcze wiele do zrobienia. Przód auta jest twardy i nie do przyjęcia. 12 z 18 pól oceniono na "złe".

Zabezpieczenie dziecka

Rysunek ACEA na poduszce powietrznej i ostrzeżenie w języku angielskim i niemieckim na przedniej szybie informuje o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika na siedzeniu pasażera. Nie ostrzegają one jednak przed ryzykiem śmierci czy poważnych obrażeń. Nalepka na szybie może być również łatwo usunięta. Manekiny dzieci umieszczone w fotelikach BMW Junior były dobrze chronione. Te foteliki nie spełniają jednak regulacji R44.03, ponieważ pasy nie są oznaczone odpowiednimi kolorami. Ostatecznie, nie chroniły również głów dzieci podczas zderzenie bocznego.

1,5 - letniego BMW Junior przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego BMW Juniorprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

BMW 5 Series