Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 110 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW 320d, LHD

BMW 320d, LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1495 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 95 %

Podczas testu zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. BMW pokazało, że ochrona na podobnym poziomie zostanie zapewniona pozostałym pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących różne miejsca. W teście bariery bocznej, wszystkie regiony ciała zostały dobrze ochronione, za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej i brzucha była odpowiednia, głowy i miednicy dobra. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi uderzeniem w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 84 %

Na podstawie odczytów z manekinów podczas badań dynamicznych, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Zgubił ułamek punku za ochronę dziecka 3-letniego. Podczas testy zderzenia czołowego odczyty wykazały odpowiednią ochronę dziecka. We wpływie bocznym, odczyty z manekinów wykazały odpowiednią ochronę, zminimalizowane ryzyko urazów głowy. Włącznik pozwalający na dezaktywacje poduszki powietrznej pasażera występuje jako opcja. Element ten nie podlegał ocenie, gdyż nie znajduje się w pakiecie standardowym wyposażenia. Informacja o niebezpieczeństwie wynikającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera jest jasna.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

28 pkt | 78 %

Zarówno zderzak jak i frontowa krawędź maski zapewniły dobrą ochronę dla nóg pieszego, model zdobył maksymalną liczbę punktów. W większość obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka, maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę. Jednak w przeważającej ilości miejsc mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej ochrona była słaba.

Głowa
15,9 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszstkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny ale nie został oceniony przez Euro NCAP, ponieważ jest dostępny jako opcja.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia