Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 104 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW 320d

BMW 320d
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1530 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
87%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.1 pkt | 97 %

Przedział pasażerski BMW Serii 3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako mierna dla klatki piersiowej tylnego pasażera, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i BMW Serii 3 zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Seria 3 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. W próbach działania, system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji z innymi pojazdami we wszystkich scenariuszach testu.

Uderzenie przodem
7,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.8 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Seria 3 jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
15,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

42 pkt | 87 %

BMW Serii 3 posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; również w przypadku rowerzystów skuteczność działania została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,5 pkt
Głowa
22,3 pkt
Miednica
3,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
31,6 pkt
AEB Pieszy
5,3pkt
AEB Rowerzysta
5,1 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,8 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front-End Collision Warning with Braking Function
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry