Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 110 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

BMW 3-Series 2005

Nowe 3Series BMW uzyskało 5 gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów. Część pasażerska zapewnia dobrą ochronę i pozostaje stabilna, auto otrzymało prawie maksymalną liczbę punktów w testach zderzenia czołowego. Inteligentny system pasów bezpieczeństwa jest dostosowany zarówno do pasażera jak i kierowcy. Ochrona dziecka była dobra, ale pasażera - słaba.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie sedan
Masa 1490 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Po zderzeniu tylko minimalne zniekształcenie karoserii, a drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć. Podwójne poduszki powietrzne, ograniczniki napięcia pasów i stabilna struktura spisały się dobrze, redukując nacisk na klatkę piersiową i nogi manekina. Widoczne są starania o ochronę kolan kierowcy i pasażera. Podłoga została nieco uszkodzona. Miękka wyściółka oraz system automatycznego wyłamywania pedałów wyeliminowały zagrożenie obrażeniami stóp.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Imponujący system zabezpieczeń zawiera wbudowane poduszki powietrzne na ciało i głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Prawie maksymalna liczba punktów.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 16 pkt (100%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 4 pkt (14%)
Bezpieczeństwo dziecka 39 pkt (91%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 72 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Auto uzyskało tylko 4 na 36 możliwych punktów. W małym stopniu przednia krawędź maski chroni głowę dorosłego i dziecka przy potencjalnym zderzeniu. Zderzak i maska nie zapewniają ochrony: marny rezultat dla nowego modelu.

Zabezpieczenie dziecka

Auto posiada wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, a status "off" wyświetla dioda obok lusterka. "Dzieci" właściwie chroniły foteliki Fair Bimbo Fix z mocowaniami ISOFIX. Do bocznej poduszki powietrznej pasażera przymocowano etykietę ostrzegającą, a na szybie - nalepkę. Nalepka nie jest wystarczająca prztwierdzona i nie ostrzega - wg standardów NCAP - przed ryzykiem umieszczania fotelika na siedzeniu pasażera przy włączonej poduszce.

1,5 - letniego Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

BMW 3-Series