Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1330 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Przednie pasy bezpieczeństwa posiadają napinacze z ogranicznikami, mimo to kierowca odczuwa duży nacisk na klatkę piersiową. Twarde punkty w obszarze kolan narażają je na obrażenia. Środkowy tylni pas nie posiada napinacza co może powodować duże niebezpieczeństwo w porównaniu z ochroną jaką gwarantuje pas 3-punktowy.
Głowa i miednica są dobrze chronione, ale nacisk na brzuch jest duży. Tył wbudowanej poduszki powietrznej chroniącej ciało nie rozwija się całkowicie co powoduje, że jej dwa brzegi kierują się do boków siedzenia, a brzuch pasażera chroni druga poduszka. System chroniący głowę jest standardem i pracuje prawidłowo. Zamek tylnych drzwi zawiódł, ale Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 8 pkt (29%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 30 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Seria 3 niewiele zrobiła na tym polu: przód jest nie do zaakceptowania. Tylko maska, w miejscu gdzie głowa dziecka mogłaby uderzyć, gwarantuje minimalną amortyzację. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Seria 3 posiada przednią poduszkę dla pasażera w standardzie, co rodzi zagrożenie dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Brak jasnego i trwałego ostrzeżenia przed tym ryzykiem, BMW powinno poważnie o tym pomyśleć. BMW Junior-Seats wraz z mocowaniami ISOFIX zawiodły jeśli chodzi o ochronę głowy dziecka z wyjątkiem starszego podczas zderzenia czołowego. ISOFIX zostały stworzone, by zapobiec zużyciu pasów, ale etykiety na pasach zostały zabarwione nietrwale i błędnie. |
|
1,5 - letniego | BMW Junior przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | BMW Juniorprzodem do kierunku jazdy |