Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 110 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

BMW 3-series 2001

Euro NCAP umożliwiło powtórne testy po wykryciu w trakcie zderzenia czołowego i bocznego usterki drzwi. Mimo wszystko, auto uzyskało tylko 4 gwiazdki. Kierowca ryzykuje obrażenia klatki piersiowej w zderzeniu czołowym, a zabezpieczenie nóg jest przeciętne. Podczas testów zderzenia bocznego wykryto zagrożenie obrażeniami brzucha, a ochrona pieszego poniżej oczekiwań.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1330 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przednie pasy bezpieczeństwa posiadają napinacze z ogranicznikami, mimo to kierowca odczuwa duży nacisk na klatkę piersiową. Twarde punkty w obszarze kolan narażają je na obrażenia. Środkowy tylni pas nie posiada napinacza co może powodować duże niebezpieczeństwo w porównaniu z ochroną jaką gwarantuje pas 3-punktowy.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Głowa i miednica są dobrze chronione, ale nacisk na brzuch jest duży. Tył wbudowanej poduszki powietrznej chroniącej ciało nie rozwija się całkowicie co powoduje, że jej dwa brzegi kierują się do boków siedzenia, a brzuch pasażera chroni druga poduszka. System chroniący głowę jest standardem i pracuje prawidłowo. Zamek tylnych drzwi zawiódł, ale Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 30 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Seria 3 niewiele zrobiła na tym polu: przód jest nie do zaakceptowania. Tylko maska, w miejscu gdzie głowa dziecka mogłaby uderzyć, gwarantuje minimalną amortyzację.

Zabezpieczenie dziecka

Seria 3 posiada przednią poduszkę dla pasażera w standardzie, co rodzi zagrożenie dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Brak jasnego i trwałego ostrzeżenia przed tym ryzykiem, BMW powinno poważnie o tym pomyśleć. BMW Junior-Seats wraz z mocowaniami ISOFIX zawiodły jeśli chodzi o ochronę głowy dziecka z wyjątkiem starszego podczas zderzenia czołowego. ISOFIX zostały stworzone, by zapobiec zużyciu pasów, ale etykiety na pasach zostały zabarwione nietrwale i błędnie.

1,5 - letniego BMW Junior przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego BMW Juniorprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

BMW 3-series