Przedział pasażerski Serii 2 Coupé pozostał stabilny w teście na zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazała, że seria 2 Coupé byłaby agresywnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście z użyciem sztywnej bariery na pełnej szerokości zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich najważniejszych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W bardziej dotkliwym zderzeniu bocznym z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra lub wystarczająca. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony samochodu) była marginalna. Seria 2 Coupé nie jest wyposażona w rozwiązania, takie jak centralna poduszka powietrzna, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy foteli przednich i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego. Seria 2 Coupé jest wyposażona w zaawansowany system eCall, który powiadamia służby ratunkowe w razie wypadku, ale nie posiada systemu zapobiegającego wtórnym uderzeniom po zderzeniu.
W przypadku zderzenia z barierą boczną, pomiary przyspieszeń głowy 10-letniego manekina wykazały słabą ochronę tej części ciała. W pozostałych przypadkach, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno w przypadku manekina 10-letniego, jak i 6-letniego. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić wykorzystanie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których zaprojektowano serię 2 Coupé, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.
Seria 2 Coupé jest wyposażone w "aktywną" maskę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają potrącenie pieszego, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do sztywnych elementów w komorze silnika. BMW wykazało, że system ten działa niezawodnie w przypadku pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej. Ochrona głowy była dobra na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich przypadkach z wyjątkiem najbardziej oddalonych punktów testowych. Jednak ochrona miednicy była bardzo słaba w prawie wszystkich sprawdzanych punktach. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący wyposażeniem standardowym, może wykrywać niechronionych użytkowników drogi oraz inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, system zachowywał się odpowiednio. W wielu przypadkach udało się uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z pieszymi. W testach reakcji na rowerzystów skuteczność systemu była marginalna.
W testach reakcji na inne pojazdy, autonomiczny system hamowania awaryjnego działał prawidłowo. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach. System wspomagania prędkości może wykryć lokalne ograniczenie prędkości i przedstawić tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem na wszystkich miejscach siedzących.