Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 118 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW 2 Series Coupé, 2.0 diesel, RHD

BMW 2 Series Coupé, 2.0 diesel, RHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
2-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1682 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.3 pkt | 82 %

Przedział pasażerski Serii 2 Coupé pozostał stabilny w teście na zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazała, że seria 2 Coupé byłaby agresywnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście z użyciem sztywnej bariery na pełnej szerokości zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich najważniejszych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W bardziej dotkliwym zderzeniu bocznym z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra lub wystarczająca. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony samochodu) była marginalna. Seria 2 Coupé nie jest wyposażona w rozwiązania, takie jak centralna poduszka powietrzna, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy foteli przednich i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego. Seria 2 Coupé jest wyposażona w zaawansowany system eCall, który powiadamia służby ratunkowe w razie wypadku, ale nie posiada systemu zapobiegającego wtórnym uderzeniom po zderzeniu.

Uderzenie przodem
13,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
13,3pkt
Zderzenie ze słupem
13,3pkt
Uderzenie z boku
13,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
4,0pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.1 pkt | 81 %

W przypadku zderzenia z barierą boczną, pomiary przyspieszeń głowy 10-letniego manekina wykazały słabą ochronę tej części ciała. W pozostałych przypadkach, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno w przypadku manekina 10-letniego, jak i 6-letniego. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić wykorzystanie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których zaprojektowano serię 2 Coupé, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,1pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix SL
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann Up booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.6 pkt | 67 %

Seria 2 Coupé jest wyposażone w "aktywną" maskę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają potrącenie pieszego, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do sztywnych elementów w komorze silnika. BMW wykazało, że system ten działa niezawodnie w przypadku pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej. Ochrona głowy była dobra na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich przypadkach z wyjątkiem najbardziej oddalonych punktów testowych. Jednak ochrona miednicy była bardzo słaba w prawie wszystkich sprawdzanych punktach. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący wyposażeniem standardowym, może wykrywać niechronionych użytkowników drogi oraz inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, system zachowywał się odpowiednio. W wielu przypadkach udało się uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z pieszymi. W testach reakcji na rowerzystów skuteczność systemu była marginalna.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
9,6 pkt
Głowa
20,9 pkt
Miednica
0,9 pkt
Nogi
5,2 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
36,6 pkt
AEB Pieszy
5,7pkt
AEB Rowerzysta
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.2 pkt | 64 %

W testach reakcji na inne pojazdy, autonomiczny system hamowania awaryjnego działał prawidłowo. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach. System wspomagania prędkości może wykryć lokalne ograniczenie prędkości i przedstawić tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem na wszystkich miejscach siedzących.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
1,8 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
3,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Warning with Braking Function
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry