Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony dla pasażerów różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej, samochód zapewnił odpowiednią ochronę klatki piersiowej oraz innych obszarów ciała. W cięższym teście słupa bocznego czujniki umieszczone na żebrach manekinach wykazały niedostateczną ochronę klatki piersiowej. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył samochodu.
W teście zderzenia czołowego model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego i niemowlę. W trakcie zderzenia czołowego oraz bocznego ochrona manekinów była odpowiednia. Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest dostępny jako opcja. Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej dostarczana do kierowcy jest niewystarczająca i nie spełnia wymagań Euro NCAP. Informacje o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawiania foteli dla dziecka względem aktywnej poduszki powietrznej są jasno wyjaśnione na stałej etykiecie.
Obszary maski, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka zapewniły dobre zabezpieczenie – model zdobył maksymalną liczbę punktów. W większości obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dorosłego ochrona była słaba. Zderzak zaoferował dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, zdobył maksymalną liczbę punków. Przednia krawędź maski oferowała słabą ochronę i nie zdobyła żadnych punktów.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja więc nie został oceniany przez Euro NCAP.