Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 351 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi TT 2.0TFSI 'Sport', FWD, RHD

Audi TT 2.0TFSI 'Sport', FWD, RHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Roadstery
Masa auta:
1230 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
68%
Ochrona dziecka
82%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.2 pkt | 81 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w trakcie testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnej wielkości, zajmujących różne miejsca. W testach użyko, także manekina odpowiadającego rozmiarami kobiecie drobnej budowy. Czujniki umieszczone na tym manekinie wykazały dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała, wyjątek stanowiła klatka piersiowa, która chroniona była należycie. Model wykazał, że bardzo podobny poziom ochrony zostałby dostarczony pasażerom takich samych wymiarów zajmujących miejsce pasażera. Pomimo, że nie poleca się zajmowania tylnych siedzeń przez osoby o wzroście wyższym niż 1.45 m ze względów bezpieczeństwa, Euro NCAP użył 1.50 m niewielki żeński manekin na tylny bocznym miejscu zgodnie z protokołami. Podczas testu, głowa manekina zetknęła się z tylną częścią fotela kierowcy, jednak ze względu na niską wartość urazu ochrona została oceniona jako dobra. Ochrona szyi była należyta podczas gdy pomiary z Kompresji klatki piersiowej wskazywała marginesowy poziom ochrony dla tej części ciała. W teście bariery bocznej, TT zdobyło maksymalną ilość punktów, za dobrą ochroną wszystkich regionów ciała. Nawet w poważniejszym teście słupa bocznego, TT zapewnił dobrą ochronę wszystkich regionów ciała i zdobył maksymalną ilość punktów . Euro NCAP sprawdziło wariant, który jest obecnie dostępny w UK, zaopatrzony w niestandardowe fotele z alcantary. Te przednie siedzenia zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Fotele tylne zostały poddanie ocenie geometrycznej, która wykazała słabą ochronę. Model nie jest w wyposażony w niskoobrotowy niezależny układ hamulcowy.

Uderzenie przodem
6,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

33.6 pkt | 68 %

W pojeździe nie ma wystarczającej przestrzeni w obszarze tylnych siedzeń, która umożliwiłaby wykorzystanie fotelika dla dziecka. Aby można było bezpiecznie zamontować fotelik, przedni fotel kierowcy musi zostać przesuniętym do przodu. Testy zostały przeprowadzone na modelu z przesuniętym fotelem, tak aby zbadać poziom ochrony dziecka. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za prawidłową ochronę dziecka 3-letniego. Ochrona dziecka zarówno 18-miesięcznego jak i 3-letniego w testach wpływu bocznego była dobra. Zminimalizowane zostało ryzyko uszkodzenia ciała w wyniku kontaktów z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na bezpieczne umieszczenie fotelika na przednim fotelu pasażera. Tylne siedzenia uniemożliwiają bezpieczny montaż większych modeli fotelików dla dzieci, ze względu na ograniczoną przestrzeń, która utrudnia stabilną instalację.

Bazowa ocena auta
22,9pkt
Wydajność
10,9pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
5,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Audi G1 with ISOfix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
5,7pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Audi G1 with ISOfix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

29.7 pkt | 82 %

Model wyposażony jest w czynną maskę. Czujniki wykrywają gdy pieszy został uderzony i maska zostaje uniesiona, tworząc więcej przestrzeni między jej powierzchnią, a twardą strukturą poniżej. Wykazano, ze system sprawnie działa dla szerokiego zakresu prędkości, ale także dla różnych postur pieszych. Maska zapewniała dobrą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów. Odpowiedni lub marginesowy wynik został odnotowany w obszarach krawędzi i okolicach sztywnych filarów przedniej szyby. Zarówno zderzak jak i frontowa krawędź maski zapewniła dobrą ochronę nóg pieszego w większości testowanych obszarów, za co model zdobył maksymalną liczbę punktów w teście.

Głowa
17,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 64 %

Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności. Stanowi ona standardowe wyposażenie, tak jak system przypominający o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja. Ze względu na fakt, że oczekuje się wzrost sprzedaży tego elementu oraz możliwość dopasowania do większości pojazdów został on poddany ocenie. Wyniki wykazały, że ogranicznik prędkości spełnia wymogi EuroNCAP dla systemów tego typu. Niezależny awaryjny układ hamulcowy jest nie obecnie dostępny na modelu TT.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia