Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni panel przesunął się w tył tylko o 3 mm. Czas uruchomienia poduszek powietrznych i stopień amortyzacji pasów bezpieczeństwa dopasowują się do rozmiarów pasażera oraz skali uderzenia. Ochrona pasażera była dobra w przypadku wszystkich części ciała. W przypadku kierowcy zanotowano ryzyko uszkodzenia ud ze strony kolumny sterowniczej. Auto zdobyło maksymalną liczbę punktów za dobre wyniki ochrony całego ciała podczas zderzenia bocznego. W przypadku zderzenia ze słupem zabezpieczenie klatki piersiowej było niestety 'marginalne'. Zagłówek dobrze chroni przed uszkodzeniami szyjnego odcinka kręgosłupa.
Podczas obu zderzeń (czołowego i bocznego), na podstawie pomiarów obciążenia manekinów, auto uzyskało maksimum punktów za ochronę dzieci - 1,5-rocznego i 3-letniego. Przednie przesunięcie głowy 3-latka (umieszczonego w foteliku przodem do kierunku jazdy) nie było znaczne, dobra ochrona również w przypadku młodszego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Brak jednak jasnych informacji o statusie poduszki.
Maska oferuje bardzo słabą ochronę krytycznych dla głowy przechodnia obszarów. Również krawędź przednia nie uzyskała dobrych wyników. Tylko zderzak otrzymał maksymalną liczbę punktów za oferowaną ochronę.
ESC jest standardowym wyposażeniem Q5, podobnie jak system przypominający o zapięciu przednich pasów bezpieczeństwa.