Przedział pasażerski Q5 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach, siedzących na różnych miejscach. Wszystkie krytyczne obszary ciała pasażera były dobrze chronione. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej obu manekinów oraz szyi tylnego pasażera, której ochrona była wystarczająca. Testy przednich siedzeń oraz zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Q5 posiada jako standardowe wyposażenie w Europie Audi PreSense City - autonomiczny system hamowania awaryjnego. W testach przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazał się dobrym działaniem unikając kolizji z obiektem.
W czołowym teście zderzeniowym ochrona manekina 6-letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarach ciała. Ochrona szyi manekina 10-letniego była mierna, natomiast ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów i została przyznana maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Q5 jest zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zamocowane.
Q5 posiada aktywną maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Audi wykazało, że system działa solidnie przy różnych posturach pieszych oraz w szerokim zakresie prędkości; w związku z tym samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej. Wyniki testów ochrony zapewnionej dla głowy potrąconego pieszego były niemal we wszystkich przypadkach dobre lub wystarczające. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była przeważenie mierna lub wystarczająca. Ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi obszarami. System Audi PreSense City jest zdolny do wykrywania pieszych. W testach funkcjonalności system sprawdził się dobrze; uniknął zderzenia z obiektem w zdecydowanej większości przypadków.
Q5 posiada przypomnienie o pasach dla tylnich i przednich miejsc. Audi PreSense City jest standardowym wyposażeniem, a testy przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie; system uniknął kolizji lub ją złagodził w całym zakresie testowanych prędkości. Manualnie sterowany ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem. Asystent pasa ruchu jest dostępny jako opcja, ale nie został zawarty w tej ocenie.