Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 342 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi Q5 2.0 TDI S tronic (140 kW)

 Audi Q5 2.0 TDI S tronic (140 kW)
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1805 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
58%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.7 pkt | 93 %

Przedział pasażerski Q5 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach, siedzących na różnych miejscach. Wszystkie krytyczne obszary ciała pasażera były dobrze chronione. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej obu manekinów oraz szyi tylnego pasażera, której ochrona była wystarczająca. Testy przednich siedzeń oraz zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Q5 posiada jako standardowe wyposażenie w Europie Audi PreSense City - autonomiczny system hamowania awaryjnego. W testach przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazał się dobrym działaniem unikając kolizji z obiektem.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.3 pkt | 86 %

W czołowym teście zderzeniowym ochrona manekina 6-letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarach ciała. Ochrona szyi manekina 10-letniego była mierna, natomiast ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów i została przyznana maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Q5 jest zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zamocowane.

Bazowa ocena auta
23,3pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata Youngster Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Safety 1st Manga
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31 pkt | 73 %

Q5 posiada aktywną maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Audi wykazało, że system działa solidnie przy różnych posturach pieszych oraz w szerokim zakresie prędkości; w związku z tym samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej. Wyniki testów ochrony zapewnionej dla głowy potrąconego pieszego były niemal we wszystkich przypadkach dobre lub wystarczające. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była przeważenie mierna lub wystarczająca. Ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi obszarami. System Audi PreSense City jest zdolny do wykrywania pieszych. W testach funkcjonalności system sprawdził się dobrze; uniknął zderzenia z obiektem w zdecydowanej większości przypadków.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,9 pkt
Głowa
17,6 pkt
Miednica
2,6 pkt
Nogi
5,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 58 %

Q5 posiada przypomnienie o pasach dla tylnich i przednich miejsc. Audi PreSense City jest standardowym wyposażeniem, a testy przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie; system uniknął kolizji lub ją złagodził w całym zakresie testowanych prędkości. Manualnie sterowany ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem. Asystent pasa ruchu jest dostępny jako opcja, ale nie został zawarty w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Audi PreSense City
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry