Przedział pasażerski Q3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej była dostateczna zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera; ochrona wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona manekina dziecka 6-cio oraz 10-letniego była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Q3 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub dostateczna, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony jedynie na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W większości prób działania, system wykazał się dobrą skutecznością, unikając lub łagodząc kolizje, również w porze nocnej w przypadku pieszych.
Q3 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą lub dostateczną skutecznością działania w różnych próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem, asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych. Ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości pomaga kierującemu utrzymać kontrolę nad prędkością pojazdu.