W teście zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Audi pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, różnych miejsc siedzących. W teście bariery bocznej Q3 zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego odnotowano wystarczającą ochronę klatki piersiowej oraz dobrą ochronę pozostałych regionów ciała. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Podczas zderzenia czołowego czujniki na manekinach wykazały wystarczająca ochronę dziecka 3-letniego. W teście bariery bocznej czujniki wykazały dobrą ochronę głowy dziecka. Informacje o zagrożeniu płynącym z nieprawidłowego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera są jasno wytłumaczone na stałej etykiecie. Przełącznik do poduszki powietrznej jest opcją i może być dopasowany przez dealera Audi, pozwala od na odłączenie poduszki, dzięki czemu fotelik dla dziecka może zostać ustawiony tyłem do kierunku jazdy. Przełącznik nie jest standardowym elementem wyposażenia, nie kwalifikuje się do oceny przez Euro NCAP.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski gwarantowała słabą ochronę we wszystkich obszarach testowanych i nie zdobyła punktów. Obszary, które mogłyby zostać uderzone przez głowę dziecka w przeważającej mierze zapewniały dobrą ochronę. W przypadku głowy osoby dorosłej ochrona oceniona była jako słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia I spełnia wymogi Euro NCAP. Elementem wyposażenia standardowego jest również system przypominania o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc. Elementem niedostępnym dla Q3 jest ogranicznik prędkości.