Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 345 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi Q3, 2.0 diesel, LHD

Audi Q3, 2.0 diesel, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1520 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
52%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

W teście zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Audi pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, różnych miejsc siedzących. W teście bariery bocznej Q3 zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego odnotowano wystarczającą ochronę klatki piersiowej oraz dobrą ochronę pozostałych regionów ciała. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Podczas zderzenia czołowego czujniki na manekinach wykazały wystarczająca ochronę dziecka 3-letniego. W teście bariery bocznej czujniki wykazały dobrą ochronę głowy dziecka. Informacje o zagrożeniu płynącym z nieprawidłowego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera są jasno wytłumaczone na stałej etykiecie. Przełącznik do poduszki powietrznej jest opcją i może być dopasowany przez dealera Audi, pozwala od na odłączenie poduszki, dzięki czemu fotelik dla dziecka może zostać ustawiony tyłem do kierunku jazdy. Przełącznik nie jest standardowym elementem wyposażenia, nie kwalifikuje się do oceny przez Euro NCAP.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

19 pkt | 52 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski gwarantowała słabą ochronę we wszystkich obszarach testowanych i nie zdobyła punktów. Obszary, które mogłyby zostać uderzone przez głowę dziecka w przeważającej mierze zapewniały dobrą ochronę. W przypadku głowy osoby dorosłej ochrona oceniona była jako słaba.

Głowa
12,8 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia I spełnia wymogi Euro NCAP. Elementem wyposażenia standardowego jest również system przypominania o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc. Elementem niedostępnym dla Q3 jest ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia