Przedział pasażerski Q2 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W zderzeniu bocznym z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie zderzenia z słupem, przyznano maksymalną ilość punktów; z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Testy przednich siedzeń oraz zagłówków wskazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, a geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobrą ochronę na tych miejscach. Q2 posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego, który działa przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System sprawdził się dobrze w testach Euro NCAP, unikając kolizji z zatrzymanym pojazdem przy wszystkich testowanych prędkościach.
W czołowym teście zderzeniowym ochrona manekina dziecka 6 i 10-letniego była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia ochrona była dobra i przyznano maksymalną ilość punktów. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika dziecięcego w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Q2 jest zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zamocowane.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP z dobrą ochroną we wszystkich sprawdzanych miejscach. Natomiast ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana i wahała się od dobrej do bardzo słabej. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i sprawdził się dobrze w testach Euro NCAP; uniknął lub złagodził kolizję z celem w wielu scenariuszach testu.
Q2 posiada przypomnienie o pasach dla tylnych i przednich miejsc. Standardowy system hamowania awaryjnego wykazał się dobrym działaniem w testach jego funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich, z całkowitym uniknięciem obiektu w prawie wszystkich scenariuszach testu. Q2 posiada także system asystenta pasa ruchu, który ostrzega kierowcę gdy samochód zmierza do przekroczenia linii i delikatnie kieruje samochód z powrotem na właściwy pas.