Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 340 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi e-tron 55 quattro, LHD

Audi e-tron 55 quattro, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2565 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.9 pkt | 91 %

Przedział pasażerski e-tron pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty dotyczące ściśnięcia żeber manekina wykazały słabą ochronę klatki piersiowej, z dobrą ochroną pozostałych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc kolizje we wszystkich sprawdzanych scenariuszach.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
3,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.7 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, e-tron zapewnił dobrą lub wystarczającą ochronę dla wszystkich obszarów ciała manekina dziecka 6-cio i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich obszarów i samochód zdobył maksymalną ilość punktów w tej próbie. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których e-tron jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,3pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Audi Kindersitz youngster plus (Takata Maxi Audi b
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.4 pkt | 71 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na podszybiu oraz słupkach przednich. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i bardzo słabej ochrony. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, tak samo jak innych pojazdów i wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych i rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
9,7 pkt
Głowa
15,2 pkt
Miednica
3,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Standardowy system asystenta prędkości, obejmuje sterowany manualnie ogranicznik prędkości. Dodatkowa funkcja informowania o ograniczeniach prędkości jest dostępna jako opcja. Funkcja ta rozpoznaje ograniczenia prędkości i informuje o nich kierowcę. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. Przednie i tylne siedzenia są wyposażone w przypomnienie o pasach bezpieczeństwa.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Audi pre sense
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry