Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 345 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine

AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1607 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 82 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Ciśnienie w poduszce powietrznej okazało się zbyt niskie, co uniemożliwiło skuteczną ochronę głowy. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego czujniki badające kompresję żeber wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej, pozostałe części ciała były dobrze lub odpowiednio zabezpieczone. Fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, działa głównie przy niskich prędkościach charakterystycznych dla jazdy w mieście. Ze względu na opcjonalność, funkcjonalność systemu nie podlegała ocenie.

Uderzenie przodem
14,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 78 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak przełącznik poduszki powietrznej jest opcją, nie podlegał ocenie. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
10,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
10,7pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 66 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego odnotowaną we wszystkich obszarach. Przednia krawędź maski oferowała głównie słaby poziom ochrony miednicy we wszystkich testowanych obszarach. Model wyposażony jest w aktywną maskę, która unosi się w momencie uderzenia pieszego minimalizując ryzyko uszkodzenia ciała. Testy wykazały, że system działa stabilnie dla szerokiego zakresu prędkości oraz różnych postur pieszych. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego, słaba ochrona została odnotowana w obszarach sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
18,0 pkt
Miednica
0,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 68 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że jest dopasowany do większości sprzedawanych samochodów i spełni wymogi EuroNCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, działa głównie przy niskich prędkościach charakterystycznych dla jazdy w mieście. Ze względu na opcjonalność, funkcjonalność systemu nie podlegała ocenie. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny dla modelu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • 'pre sense front'
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny