Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 355 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi A6 40 TDI Sportline 4x2

Audi A6 40 TDI Sportline 4x2
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1682 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
81%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.5 pkt | 93 %

Przedział pasażerski A6 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki obciążenia przy przednich oraz tylnych siedzeniach, zapewniły dostateczną ochronę klatki piersiowej. Ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna - w oparciu o odczyty bocznego ściśnięcia żeber manekina. Ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.9 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, z wyjątkiem szyi 10-letniego dziecka, dla którego odczyty z manekina dotyczące sił działających na szyję, wykazały mierną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których A6 zostało zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,9pkt

Uderzenie z przodu
14,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Audi Youngster Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Safety First Manga
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.9 pkt | 81 %

A6 posiada aktywną maskę dla zapewnienia dodatkowej ochrony pieszego. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Audi pokazało, że system działał pewnie i zdecydowanie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w zakresie różnych prędkości, więc samochód został przetestowany z maską w podniesionej pozycji. Dobre lub dostateczne wyniki zostały odnotowane na prawie wszystkich sprawdzanych miejscach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego, z dobrymi wynikami odnotowanymi we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W próbach funkcjonowania, system wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając lub łagodząc skutki kolizji w prawie wszystkich próbach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,3 pkt
Głowa
19,0 pkt
Miednica
3,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 76 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem asystent prędkości zawiera ogranicznik prędkości. Bardziej zaawansowany system, który rozpoznaje lokalne ograniczenia prędkości i prezentuje je kierowcy jest dostępny jako opcja, nie zawarta w tej ocenie. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych siedzeń. Asystent pasa ruchu pomaga kierowcy utrzymać samochód na pasie ruchu, ale jest również zdolny do interwencji w sytuacjach zagrożenia.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry