Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Luksusowe auta |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1400 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Karoseria pozostaje stabilna podczas zderzenia, ale klatka piersiowa kierowcy zostaje poddana wysokim obciążeniom ze strony pasów i poduszki powietrznej co może stać sie źródłem uszkodzeń. Niżej umieszczona deska rozdzielcza zawiera twarde elementy, które zagrażają kolanom oraz miednicy i górnym częściom nóg. Chociaż kolumna kierownicza została pokryta materiałem amortyzującym to nie wzmacnia to ochrony kolan, ponadto kierownica nie została pokryta tym materiałem. Ostatecznie system wyłamywania pedałów zabezpiecza stopy i kostki przed obrażeniami.
Audi A6 posiada regulowane boczne poduszki powietrzne w standardzie. Ramiona i brzuch kierowcy są chronione, w pewnym stopniu miednica, ale ochrona klatki piersiowej nie jest tak dobra jak w innych samochodach tej klasy.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 9 pkt (56%) |
Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Przód Audi A6 wypadł nie najlepiej, mimo, że ochrona głowy ze strony przedniej krawędzi maski została oceniona nieco wyżej. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Pasy bezpieczeństwa zaprojektowane tak, by dostosować je do fotelików pasują do tylnych siedzeń. Jednak, ponieważ etykiety z instrukcjami nie spełniają standardów Euro NCAP, ich funkcje nie zostały zbadane. Rysunki ACEA ostrzegające przed niebezpieczeństwem używania fotelików dziecięcych w pobliżu poduszek powietrznych zostały częściowo umieszczone na przedniej poduszce, ale jest również nalepka na szybie w dwóch językach. Jednakże nie ostrzega ona przed śmiercią i poważnymi obrażeniami jak wymaga Euro NCAP i może być łatwo usunięta, np. przy wymianie szyby. Użyto fotelików Audi, ale te nie spełniają europejskich wymogów bo pasy nie są oznaczone kolorami i instrukcje są niejasne. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |