Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1370 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
System ochronny zabezpiecza szyje i głowę kierowcy. Przednie pasy bezpieczeństwa posiadają napinacze z ogranicznikami napięcia i wagi. Mimo, że chronią przed uderzeniem klatki piersiowej w kierownice to oddziaływanie pasów jest wysokie. Sprzęgło i hamulec zostały tak zaprojektowane by w razie zderzenia wyłamały się w celu zmniejszenia ryzyka uszkodzeń i ten system sprawdził się. Osłona kolan została o wiele poprawiona w porównaniu z poprzednimi A4, ale stacyjka i drążek nadal mogą być źródłem obrażeń. Środkowy tylni poprzeczno-prosty pas był dodatkiem, co dziwi w samochodzie, który posiada tyle zabezpieczeń. Dwupunktowy pas może powodować poważne zagrożenia.
Zaawansowana poduszka powietrzna i imponująca ochrona pozwoliły zdobyć Audi A4 maksymalną liczbę punktów w testach.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 34 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ta ochrona prawie nie istnieje. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie i Audi powinno poważnie potraktować wysokie ryzyko związane z umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na fotelu. Tylko rysunek i łatwa do usunięcia nalepka na przedniej szybie nie wyjaśniają istotnego zagrożenia śmiercią i obrażeniami. Tylne pasy zostały dostosowane, tak aby lepiej chronić dzieci, ale brak jasnych instrukcji. Foteliki Römer Prince Bobsy G1 Universal nie sprawdziły się. Nie zabezpieczają głów dzieci podczas zderzenia bocznego, a 1,5-roczne ryzykuje uszkodzenie szyi podczas czołowego. |
|
1,5 - letniego | Roemer Prince Bobsy G1 przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Prince Bobsy G1przodem do kierunku jazdy |