Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 345 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Audi A4 1997

Audi A4 uzyskał 3 gwiazdki w testach ochrony zderzenia czołowego i zderzenia bocznego jednak ostatnia gwiazdka została oznaczona by wskazywać, że kierowca podczas zderzenia bocznego napotkał nie do zaakceptowania wysokie ryzyko obrażeń. Samochód nie osiągnąłby nowych standardów ochrony przed zderzeniem bocznym z października 1998. W zderzeniu czołowym, wpływ napięcia pasów na klatkę piersiową oraz zagrożenie ze strony deski rozdzielczej spowodowały niską ocenę, sztywne elementy na poziomie kolan kierowcy narażają je oraz miednicę i uda na poważne uszkodzenia.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1244 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przednia poduszka powietrzna kierowcy została wgnieciona o 104 mm podczas zderzenia. Karoseria samochodu pozostała strukturalnie stabilna - należało użyć siły by otworzyć drzwi kierowcy, ale drzwi pasażera udało się otworzyć bez problemu. Kierownica została wgnieciona do tyłu o 71 mm i do góry o tylko 2 mm. Wpływ na podłogę był delikatny, a pedał hamulcowy został przesunięty do tyłu tylko o 77 mm. A4 oferuje dobrą ochronę głowy, a jej kontakt z poduszką powietrzną jest stabilny. Również ochrona karku jest wystarczająca. Oddziaływania pasów bezpieczeństwa na klatkę piersiową kierowcy powodowały zagrożenie obrażeniami potęgowane przez wgniecenie karoserii na poziomie tablicy rozdzielczej. Ochrona kolan, ud i miednicy wypadła nie najlepiej: kolana kierowcy są bezpośrednio narażone na uderzenie w stacyjkę. Również osłona tablicy rozdzielczej może stać się źródłem uszkodzeń kolan, a kontakt w innej pozycji daje jeszcze gorsze rezultaty. Po raz kolejny bezpieczeństwo tej części ciała zostało źle ocenione, następnym punktem obrażeń może stać się kolumna kierownicza. Mimo wszystko, ograniczone uszkodzenie podłogi dowodzi dobrej ochrony stóp i kostek. Również osłona pasażera wypada dobrze pomimo niewielkiego ryzyka obrażeń ze strony pasów oraz dolnej części nóg.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona głowy była dobra, ale wykryto wysoki poziom oddziaływania na klatkę piersiową manekina co oznacza, że jej bezpieczeństwo jest na niskim poziomie. Badania wpływu na części "ciała" wykazał jednak, że osłona brzucha i miednicy jest wystarczająca.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 7 pkt (44%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 15 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zabezpieczenie głowy dziecka spełnia wymagane standardy na 2 z pośród 6 pól, jeden punkt był blisko natomiast pozostałe 3 daleko powyżej średniej. Ochrona nóg nie spełniła wymogów w żadnym z 3 testów. Wszystkie testy dały wyniki gorsze od przeciętnej.

Zabezpieczenie dziecka

Nalepki z oznaczeniami nie są jasne, ale etykiety z instrukcjami są łatwe do zrozumienia.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Audi A4