Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1244 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy została wgnieciona o 104 mm podczas zderzenia. Karoseria samochodu pozostała strukturalnie stabilna - należało użyć siły by otworzyć drzwi kierowcy, ale drzwi pasażera udało się otworzyć bez problemu. Kierownica została wgnieciona do tyłu o 71 mm i do góry o tylko 2 mm. Wpływ na podłogę był delikatny, a pedał hamulcowy został przesunięty do tyłu tylko o 77 mm. A4 oferuje dobrą ochronę głowy, a jej kontakt z poduszką powietrzną jest stabilny. Również ochrona karku jest wystarczająca. Oddziaływania pasów bezpieczeństwa na klatkę piersiową kierowcy powodowały zagrożenie obrażeniami potęgowane przez wgniecenie karoserii na poziomie tablicy rozdzielczej. Ochrona kolan, ud i miednicy wypadła nie najlepiej: kolana kierowcy są bezpośrednio narażone na uderzenie w stacyjkę. Również osłona tablicy rozdzielczej może stać się źródłem uszkodzeń kolan, a kontakt w innej pozycji daje jeszcze gorsze rezultaty. Po raz kolejny bezpieczeństwo tej części ciała zostało źle ocenione, następnym punktem obrażeń może stać się kolumna kierownicza. Mimo wszystko, ograniczone uszkodzenie podłogi dowodzi dobrej ochrony stóp i kostek. Również osłona pasażera wypada dobrze pomimo niewielkiego ryzyka obrażeń ze strony pasów oraz dolnej części nóg.
Ochrona głowy była dobra, ale wykryto wysoki poziom oddziaływania na klatkę piersiową manekina co oznacza, że jej bezpieczeństwo jest na niskim poziomie. Badania wpływu na części "ciała" wykazał jednak, że osłona brzucha i miednicy jest wystarczająca.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 7 pkt (44%) |
Zderzenie boczne | 10 pkt (63%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 15 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Zabezpieczenie głowy dziecka spełnia wymagane standardy na 2 z pośród 6 pól, jeden punkt był blisko natomiast pozostałe 3 daleko powyżej średniej. Ochrona nóg nie spełniła wymogów w żadnym z 3 testów. Wszystkie testy dały wyniki gorsze od przeciętnej. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Nalepki z oznaczeniami nie są jasne, ale etykiety z instrukcjami są łatwe do zrozumienia. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |