Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 345 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Audi A3 2003

Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie coupe
Masa 1340 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System ochrony używa jednoetapowych poduszek połączonych z napinaczami pasów oraz ogranicznikami siły napięcia. Wszystko to sprawuje się dobrze, mimo że obciążenia na klatkę piersiową były wysokie. Niestety kolana kierowcy są narażone na uszkodzenia ze strony deski rozdzielczej. Podczas testu zaobserwowano minimalne skrzywienie słupka przedniego oraz jedynie niewielką ingerencję w podłogę. Wszystkie tylne siedzenia wyposażone są w trzypunktowe pasy. Środkowy pas posiada mechanizm zabezpieczający przed wysunięciem, gdy oparcie nie jest zamocowane dokładnie.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Boczne i przednie poduszki powietrzne funkcjonują dobrze zarówno w rzędzie kierowcy jak i w przypadku pasażerów na tylnych siedzeniach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Bezpieczeństwo dziecka 35 pkt (81%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 67 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

A3 oferuje ochronę głowy dorosłego i dziecka w przypadku potrącenia, ale boki i czoło są "nieprzyjazne". Zderzak i krawędź przednia są niezabezpieczone. Marny rezultat jak dla nowego modelu. Audi A3 posiada silną i stabilną ochronę kabiny pasażera. Po testach drzwi kierowcy mogły być normalnie otwarte. System ochrony dziecka oraz poduszki powietrzne ochroniły pasażerów i klatkę piersiową kierowcy przed układem kierowniczym. W przypadku uderzenia bocznego system zabezpieczeń również robi wrażenie. Foteliki z dwupunktowym systemem mocowań ISOFIX sprawowały się dobrze mimo oddziaływania siły uderzenia na młodsze dziecko. Tylko ochrona pieszego wypadła wyjątkowo niezadowalająco.

Zabezpieczenie dziecka

Manekiny dzieci zostały umieszczone w fotelikach Bimbo Fix Type II z mocowaniami ISOFIX. Osiemnastomiesięczne siedziało tyłem do kierunku jazdy, trzyletnie - przodem. Głowy dzieci były chronione prawidłowo, ale 18-sto miesięczne było obciążone dużym naciskiem w obszarze klatki piersiowej. Etykiety były czytelne i trwałe. Jednak ostrzeżenie przeciwko umieszczaniu fotelika montowanego przodem do kierunku jazdy na przeciw poduszki powietrznej w siedzeniu pasażera jest niewystarczające. Mimo wyłącznika zagrożenie niewłaściwego użycia i obrażeń pozostaje.

1,5 - letniego Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Audi A3