Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | coupe |
Masa | 1340 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
System ochrony używa jednoetapowych poduszek połączonych z napinaczami pasów oraz ogranicznikami siły napięcia. Wszystko to sprawuje się dobrze, mimo że obciążenia na klatkę piersiową były wysokie. Niestety kolana kierowcy są narażone na uszkodzenia ze strony deski rozdzielczej. Podczas testu zaobserwowano minimalne skrzywienie słupka przedniego oraz jedynie niewielką ingerencję w podłogę. Wszystkie tylne siedzenia wyposażone są w trzypunktowe pasy. Środkowy pas posiada mechanizm zabezpieczający przed wysunięciem, gdy oparcie nie jest zamocowane dokładnie.
Boczne i przednie poduszki powietrzne funkcjonują dobrze zarówno w rzędzie kierowcy jak i w przypadku pasażerów na tylnych siedzeniach.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 8 pkt (29%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 35 pkt (81%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 67 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
A3 oferuje ochronę głowy dorosłego i dziecka w przypadku potrącenia, ale boki i czoło są "nieprzyjazne". Zderzak i krawędź przednia są niezabezpieczone. Marny rezultat jak dla nowego modelu. Audi A3 posiada silną i stabilną ochronę kabiny pasażera. Po testach drzwi kierowcy mogły być normalnie otwarte. System ochrony dziecka oraz poduszki powietrzne ochroniły pasażerów i klatkę piersiową kierowcy przed układem kierowniczym. W przypadku uderzenia bocznego system zabezpieczeń również robi wrażenie. Foteliki z dwupunktowym systemem mocowań ISOFIX sprawowały się dobrze mimo oddziaływania siły uderzenia na młodsze dziecko. Tylko ochrona pieszego wypadła wyjątkowo niezadowalająco. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Manekiny dzieci zostały umieszczone w fotelikach Bimbo Fix Type II z mocowaniami ISOFIX. Osiemnastomiesięczne siedziało tyłem do kierunku jazdy, trzyletnie - przodem. Głowy dzieci były chronione prawidłowo, ale 18-sto miesięczne było obciążone dużym naciskiem w obszarze klatki piersiowej. Etykiety były czytelne i trwałe. Jednak ostrzeżenie przeciwko umieszczaniu fotelika montowanego przodem do kierunku jazdy na przeciw poduszki powietrznej w siedzeniu pasażera jest niewystarczające. Mimo wyłącznika zagrożenie niewłaściwego użycia i obrażeń pozostaje. |
|
1,5 - letniego | Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy |