Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 345 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi A1 1.2 TFSI 'Ambition', LHD

Audi A1 1.2 TFSI 'Ambition', LHD
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1115 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
49%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 90 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud przednich pasażerów. Dodatkowe testy potwierdziły taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów siedzących w różnych pozycjach. W czasie zderzenia bocznego nacisk na żebra manekina spowodował 'marginalną' ocenę ochrony, pomimo obecność poduszki powietrznej. W przypadku zderzenia ze słupem ochrona okazała się być na poziomie 'wystarczającym', ten typ zderzenia jest poważniejszy niż boczne. Zabezpieczenie przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa było 'marginalne'.

Uderzenie przodem
14,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
6,9pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

Na podstawie pomiarów obciążenia manekinów w czasie testów dynamicznych, A1 otrzymało maksimum punktów za ochronę 3-latka. Przednie przesunięcie głowy podczas zderzenia czołowego w przypadku obu kategorii wiekowych (3-latka i 1,5-rocznego dziecka) nie było nadmierne. 'Dzieci' były również prawidłowo chronione przez foteliki w trakcie zderzenia bocznego. Przycisk dezaktywujący poduszkę powietrzną pasażera jest dostępnych jako wyposażenie opcjonalne. Testowany egzemplarz nie był wyposażony w ten przycisk, trudno więc o pełną ocenę. Jednak informacja zawarta w instrukcji wykazuje niejasną informację o statusie poduszki. System nie spełniłby wymagań EURO NCAP. Etykieta ostrzegająca przed używaniem fotelika tyłem bez unieruchomieniem poduszki również jest niejasna i nietrwale przymocowana.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

18 pkt | 49 %

A1 otrzymało komplet punktów za ochronę nóg pieszego ze strony zderzaka. Jednak przednia krawędź maski została oceniona na 'słabo' prawie we wszystkich testowanych obszarach. W przypadku maski dobra ocena ochrony dla krytycznych dla głowy dziecka pól. Tylko 'słaba' jeśli chodzi o dorosłego.

Głowa
11,6 pkt
Miednica
0,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wariantów. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa również w standardzie i w pełni odpowiada wymogom EURO NCAP, za co A1 otrzymało komplet punktów.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę