Przedział pasażerski Tonale pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Alfa Romeo wykazała, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Ochrona manekina pasażera z przodu, była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu, oraz analiza odkształconej bariery po zakończeniu testu, wykazały, że Tonale byłby agresywnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i dobra lub wystarczająca dla pasażera siedzącego z tyłu. Zarówno w teście zderzenia z barierą boczną, jak i w bardziej dotkliwym uderzeniu w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu, gdy jest on uderzony z dalszej strony) została uznana za marginalną. Tonale nie posiada środków zaradczych łagodzących obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków, wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa. Tonale posiada standardowy system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji, ale nie jest to bardziej zaawansowany system, który jest punktowany przez Euro NCAP. System unikania kolizji uruchamia hamulce po uderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina, a za tę część oceny przyznano maksymalną liczbę punktów. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona była dobra lub odpowiednia dla wszystkich obszarów ciała. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego mocowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniona przez maskę była dobra lub odpowiednia w jej środkowej części, ale wokół krawędzi i na sztywnych słupkach szyby przedniej, odnotowano obszary słabej lub bardzo słabej ochrony. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach badania, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Tonale potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. System wypadł poprawnie w testach jego reakcji na pieszych i dobrze w reakcji na rowerzystów.
W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł odpowiednio, a w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzenia lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system, który monitoruje pozycję na pasie ruchu i wydaje ostrzeżenie w przypadku wykrycia wzoru charakterystycznego dla sennej lub zaburzonej jazdy. Obecnie standardem jest łączony system kamery/nawigacji, który identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. W przyszłości może zostać wprowadzony system oparty wyłącznie na kamerze. Euro NCAP przetestuje ten system w odpowiednim czasie, aby sprawdzić, czy jego skuteczność jest wystarczająca do utrzymania obecnej oceny. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system wspomagania utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. uniknąć zjechania z drogi.