Szukaj
Alfa Romeo
Alfa Romeo
4,1 (3 429 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Alfa Romeo w pigułce

Test euroncap Alfa Romeo Tonale, 1.5 GSE MHEV, LHD

Alfa Romeo Tonale, 1.5 GSE MHEV, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1626 kg
Wynik testu
83%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
85%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.6 pkt | 83 %

Przedział pasażerski Tonale pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Alfa Romeo wykazała, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Ochrona manekina pasażera z przodu, była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu, oraz analiza odkształconej bariery po zakończeniu testu, wykazały, że Tonale byłby agresywnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i dobra lub wystarczająca dla pasażera siedzącego z tyłu. Zarówno w teście zderzenia z barierą boczną, jak i w bardziej dotkliwym uderzeniu w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu, gdy jest on uderzony z dalszej strony) została uznana za marginalną. Tonale nie posiada środków zaradczych łagodzących obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków, wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa. Tonale posiada standardowy system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji, ale nie jest to bardziej zaawansowany system, który jest punktowany przez Euro NCAP. System unikania kolizji uruchamia hamulce po uderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
13,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
13,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,4pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.9 pkt | 85 %

W teście zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina, a za tę część oceny przyznano maksymalną liczbę punktów. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona była dobra lub odpowiednia dla wszystkich obszarów ciała. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego mocowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone.

Bazowa ocena auta
22,9pkt

Uderzenie z przodu
14,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Peg Perego Viaggio 2-3 Shuttle Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Peg Perego Viaggio 2-3 Shuttle Plus
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.2 pkt | 67 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniona przez maskę była dobra lub odpowiednia w jej środkowej części, ale wokół krawędzi i na sztywnych słupkach szyby przedniej, odnotowano obszary słabej lub bardzo słabej ochrony. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach badania, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Tonale potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. System wypadł poprawnie w testach jego reakcji na pieszych i dobrze w reakcji na rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
15,0 pkt
Głowa
12,8 pkt
Miednica
2,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
15,0 pkt
AEB Pieszy
6,5pkt
AEB Rowerzysta
8,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.6 pkt | 85 %

W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł odpowiednio, a w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzenia lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system, który monitoruje pozycję na pasie ruchu i wydaje ostrzeżenie w przypadku wykrycia wzoru charakterystycznego dla sennej lub zaburzonej jazdy. Obecnie standardem jest łączony system kamery/nawigacji, który identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. W przyszłości może zostać wprowadzony system oparty wyłącznie na kamerze. Euro NCAP przetestuje ten system w odpowiednim czasie, aby sprawdzić, czy jego skuteczność jest wystarczająca do utrzymania obecnej oceny. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system wspomagania utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. uniknąć zjechania z drogi.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous Emergency Brake Control
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry