Szukaj
Alfa Romeo
Alfa Romeo
4,1 (3 429 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Alfa Romeo w pigułce

Test euroncap Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel 'Super', 4x4

 Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel 'Super', 4x4
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1745 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37 pkt | 97 %

Przedział pasażerski Stelvio pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Dla przedniego pasażera odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla obu manekinów, ochrona kolan i ud była dobra; Alfa Romeo pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra; ochrona tylnego pasażera była również dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego dla pasażerów siedzących na tych miejscach. Stelvio posiada standardowo autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby działania przeprowadzone przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego wykazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.6 pkt | 84 %

W zderzeniu czołowym, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem szyi 10-letniego manekina, dla której odczyty sił rozciągających wykazały słabą ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika dziecięcego w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony.

Bazowa ocena auta
22,6pkt

Uderzenie z przodu
14,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

30.2 pkt | 71 %

Ochrona zapewniona przez powierzchnię maski dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, natomiast słabe i bardzo słabe rezultaty zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na słupkach bocznych. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę zapewnioną dla nóg pieszego, ale ochrona obszaru miednicy była zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych, jak również innych pojazdów. System wypadł dobrze w badaniach, unikając lub łagodząc kolizję we wszystkich przypadkach

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,9 pkt
Głowa
14,9 pkt
Miednica
3,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.3 pkt | 60 %

Autonomiczny system hamowania awaryjnego wypadł dobrze w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach i prędkościach testu. Stelvio posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz będący również standardowym wyposażeniem, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem, ale sposób ustawiania prędkości był zbyt skomplikowany aby spełnić wymagania Euro NCAP i system nie został nagrodzony.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
1,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry