Przedział pasażerski Stelvio pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Dla przedniego pasażera odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla obu manekinów, ochrona kolan i ud była dobra; Alfa Romeo pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra; ochrona tylnego pasażera była również dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego dla pasażerów siedzących na tych miejscach. Stelvio posiada standardowo autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby działania przeprowadzone przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego wykazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
W zderzeniu czołowym, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem szyi 10-letniego manekina, dla której odczyty sił rozciągających wykazały słabą ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika dziecięcego w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony.
Ochrona zapewniona przez powierzchnię maski dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, natomiast słabe i bardzo słabe rezultaty zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na słupkach bocznych. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę zapewnioną dla nóg pieszego, ale ochrona obszaru miednicy była zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych, jak również innych pojazdów. System wypadł dobrze w badaniach, unikając lub łagodząc kolizję we wszystkich przypadkach
Autonomiczny system hamowania awaryjnego wypadł dobrze w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach i prędkościach testu. Stelvio posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz będący również standardowym wyposażeniem, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem, ale sposób ustawiania prędkości był zbyt skomplikowany aby spełnić wymagania Euro NCAP i system nie został nagrodzony.