Szukaj
Alfa Romeo
Alfa Romeo
4,1 (3 429 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Alfa Romeo w pigułce

Test euroncap Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1449 kg
Wynik testu
98%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.4 pkt | 98 %

W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Odczyty czujników wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera z przodu. Alfa Romeo wykazał, że podobny poziom ochrony został zapewniony dla osób o różnych rozmiarach i siedziała na różnych pozycjach. W zderzeniu czołowym ze sztywną barierą samochód zapewnia dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno kierowcy, jak i pasażera z tyłu, a Giulia zdobył maksymalną liczbę punktów. Pełną punktację dostał również w teście uderzenia w barierę z boku, wszystkie krytyczne części ciała są dobrze chronione. W silniejszym uderzenia bocznym wszystkie części manekina były dobrze chronione z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia z tyłu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała również dobre zabezpieczenie kręgów szyjnych. Giulia ma autonomiczny system hamowania awaryjnego w standardzie, a badania wykazały, że zapewnia dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w wypadku niskich prędkości we wszystkich testach Euro NCAP.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
8,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.7 pkt | 81 %

W teście zderzenia czołowego i z barierami bocznymi oba manekiny były właściwie powstrzymane. W teście z barier bocznych, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obydwu manekinów. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić instalację fotelika na siedzeniu pasażera tyłem do kierunku jazdy. Informacje o statusie poduszki powietrznej są jasno przekazywane kierowcy, a system został nagrodzony. W testach instalacji Euro NCAP fotelik może być poprawnie zainstalowany wszędzie z wyjątkiem środkowego tylnego siedzenia.

Bazowa ocena auta
22,5pkt

Uderzenie z przodu
14,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata Maxi Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata Maxi Plus
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

29.2 pkt | 69 %

Maska wykazuje mieszane poziomy ochrony głowy przy uderzenia pieszego. Niektóre obszary w środku maski wykazały dobre wyniki, ale wiele miejsc dookoła krawędzi wykazały słabe wyniki w testach. Jednakże ochrona nóg pieszych i miednicy była dobra i Giulia zdobył maksymalną liczbę punktów w tych dziedzinach. Awaryjny autonomiczny układ hamulcowy może rozpoznać niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i badania wykazały, że system działa dobrze.

Głowa
12,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.3 pkt | 60 %

Standardowy autonomiczny system hamowania awaryjnego pracuje także przy dużych prędkościach i uzyskał dobre wyniki funkcjonalności w testach Euro NCAP. Samochód posiada również przypomnienie zapięcia pasów bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń w standardzie. Ogranicznik prędkości jest również w standardzie wyposażenia, ale trudno jest go używać, gdy samochód jest w ruchu i nie został nagrodzony. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu jest również w wyposażeniu Giulia.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
1,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry