W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Odczyty czujników wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera z przodu. Alfa Romeo wykazał, że podobny poziom ochrony został zapewniony dla osób o różnych rozmiarach i siedziała na różnych pozycjach. W zderzeniu czołowym ze sztywną barierą samochód zapewnia dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno kierowcy, jak i pasażera z tyłu, a Giulia zdobył maksymalną liczbę punktów. Pełną punktację dostał również w teście uderzenia w barierę z boku, wszystkie krytyczne części ciała są dobrze chronione. W silniejszym uderzenia bocznym wszystkie części manekina były dobrze chronione z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia z tyłu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała również dobre zabezpieczenie kręgów szyjnych. Giulia ma autonomiczny system hamowania awaryjnego w standardzie, a badania wykazały, że zapewnia dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w wypadku niskich prędkości we wszystkich testach Euro NCAP.
W teście zderzenia czołowego i z barierami bocznymi oba manekiny były właściwie powstrzymane. W teście z barier bocznych, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obydwu manekinów. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić instalację fotelika na siedzeniu pasażera tyłem do kierunku jazdy. Informacje o statusie poduszki powietrznej są jasno przekazywane kierowcy, a system został nagrodzony. W testach instalacji Euro NCAP fotelik może być poprawnie zainstalowany wszędzie z wyjątkiem środkowego tylnego siedzenia.
Maska wykazuje mieszane poziomy ochrony głowy przy uderzenia pieszego. Niektóre obszary w środku maski wykazały dobre wyniki, ale wiele miejsc dookoła krawędzi wykazały słabe wyniki w testach. Jednakże ochrona nóg pieszych i miednicy była dobra i Giulia zdobył maksymalną liczbę punktów w tych dziedzinach. Awaryjny autonomiczny układ hamulcowy może rozpoznać niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i badania wykazały, że system działa dobrze.
Standardowy autonomiczny system hamowania awaryjnego pracuje także przy dużych prędkościach i uzyskał dobre wyniki funkcjonalności w testach Euro NCAP. Samochód posiada również przypomnienie zapięcia pasów bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń w standardzie. Ogranicznik prędkości jest również w standardzie wyposażenia, ale trudno jest go używać, gdy samochód jest w ruchu i nie został nagrodzony. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu jest również w wyposażeniu Giulia.