Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Alfa Romeo wykazała taki sam poziom zabezpieczenia dla pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Giulietta uzyskała maksymalną notę za test zderzenia czołowego. W czasie bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona była dobra dla wszystkich obszarów poza klatką piersiową - tu wystarczająca. Aktywne zagłówki (w chwili zderzenia zbliżają się do karku) zapewniają dobrą ochronę przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie zderzeń tyłem.
Przednie przesunięcie manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie było nadmierne w czasie zderzenia czołowego. Oba manekiny były dobrze chronione przez foteliki podczas testu zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna.
Giulietta otrzymała komplet punktów za ochronę nóg pieszego oferowaną przez zderzak. Marginalna ocena krawędzi przedniej, lepiej w przypadku krytycznych dla głowy dziecka obszarów - dobra. Jednak maska zapewnia bardzo słabe zabezpieczenie głowy dorosłego w większość z badanych pól.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wariantów, podobnie system przypominający o zapięciu przednich i tylnych pasów bezpieczeństwa.