Szukaj

Informacje o Citroen C-Elysee II

Lata produkcji: 2012 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, C-Elysee II będzie oferowany na innych rynkach, w tym w Europie i Ameryce Łacińskiej (do Chin trafi model C4 L). Samochód konstrukcyjnie powiązany jest z Citroenem C3 – zbudowano go na tej samej, powiększonej jedynie płycie podłogowej. Bliźniaczym modelem C-Elysee II jest Peugeot 301 – oba uzupełniają budżetową ofertę swoich marek. Swoją nazwą (wymawianą Se-Elize) nawiązuje to jednego z symboli Francji: Pól Elizejskich (Champs Elysee).
czytaj więcej
Powagosław
Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta. ~Powagosław
Luzacjusz
Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe. ~Luzacjusz

Citroen C-Elysee II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Tomasz
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Samochód prosty, wygodny, wygląda ok. Brak turbin, dwumas, wymyślnych układów i systemów elektronicznych sprawia, że o ile coś się zepsuje to naprawisz je u każdego kowala za kilka złotych. Specjalnie dla żony wziąłem samochód dobrze wyglądający, a z uwagi na swój spokój szukałem czegoś czego po gwarancji nie będzie trzeba w kółko naprawiać i wydawać fortuny. Wybraliśmy wersję exclusive i ta jest dość mało VIP, ale wystarcza. Kierownica i drążek zmiany biegów w skórze, klima, podłokietnik, wszystkie szyby elektryczne, czujnik parkowania tył... Zakup auta w wersji podstawowej to chyba tylko dla teściowej, albo jak ktoś lubi umartwiać swoje ciało i umysł. Po mieście śmiga żwawo, przełożenia są ok, moc bardzo ok. W trasie, cóż, jedzie... przełożenia skrzyni za krótkie, V-max małe, głośność w kabinie duża, stabilność jazdy przy 150 km/h przy bocznym wietrze taka sobie. Generalnie jeśli jeździsz po mieście i raz czy dwa razy w roku robisz trasę powyżej 300 km, to auto jest wymarzone, ale jeśli zamierzasz tym robić kilometry po trasie, to bym się zastanowił. Przez 7 lat ZERO jakichkolwiek awarii. Wizyty w serwisie ograniczają się do wymiany oleju, filtrów, podstawowe pierdoły...
3,7
~martm
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto kupiłem z pełną świadomością jego cech i póki co jestem zadowolony, zrobiłem co trzeba i jeżdżę. Dużo miejsca, prosta budowa, niziutkie spalanie i duża dynamika na pusto, ale kosztem kilku denerwujących rzeczy i słabych właściwości jezdnych. Wady - skrzynia biegów, prowadzenie, wyciszenie, zawiasy bagażnika, wyświetlacz kompa. Właściwie to jest auto do miasta i chyba jako takie należy je pochwalić. Nie mam bladego pojęcia, kto oceniał tę wersję na tym portalu, że ma tak niską średnią. Nie zasługuje na tak niską notę!
2,2
~Bartb90
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Ten samochód to okropny paździerz. Mówię dlaczego: 1. Głośny - ten samochód jest przeznaczony do jazdy z prędkością do 90 km/h, na drogach szybkiego ruchu przy dozwolonych tam prędkościach jest tak głośno, że po godzinie mam ochotę wysiąść i spalić to auto, żeby już nie musieć go prowadzić 2. Komfort, a raczej jego brak. Krótki rozstaw osi powoduje nadmierne podsakiwanie na wybojach, o wybieraniu nierówności nie będę mówił bo nie istnieje. 3. Wygłuszenie, brak jakiegokolwiek wygłuszenia. 4. Jakość blach jest tragiczna, oparłem się o część nadkola okalającą przednie lampy i wgiąłem je 5. Hamulce w tym aucie to jest jakiś żart, trzeba mocno wciskać hamulec żeby zahamować w porę 6. Skrzynia biegów - przy 100 km/h jest 3000 obr./minutę toż to skandal, powinna być inna skrzynia to auto w tej konfiguracji nadaje się do jazdy z max prędkością 90km/h 7. Spalanie, przy dojeździe do pracy 100 km dziennie z czego 90 km to droga ekspresowa spalanie oscyluje wokół 9l/100 km przy prędkości 110 km/h, przy 125 km/h na tempomacie spalanie to 10 l/100 km - poziom diesla 1.6 z tym, że taki silnik ma przynajmniej jakąś dynamikę 8. Dynamika, na poziomie załadowanego pod dach busa. Stara fabia z dieslem 1.6 wyprzedzi was i nawet się nie spoci 9. Wykonanie, marnej jakości plastiki, które szybko się rysują a o spasowaniu nie rozmawiajmy - podłokietnik trzeszczy nawet jak się na niego patrzy, a plastikowa osłona zegarów nie wiem od czego się rysuje chyba od kurzu 10. Jedyny plus to wyposażenie, tempomat, android auto, ledy i to chyba tyle
Średnie spalanie dla Citroen C-Elysee II
6,0 – 7,2
l/100 km
4,5 – 5,5
l/100 km
7,9 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,6
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.5 BlueHDi 102KM 75kW
Witam, zmiana taryfikatora jak i ceny paliw spowodowały u mnie znaczną zmianę stylu jazdy, na bardziej eko dravingu, trasa średnio u mnie 60km dojazd do pracy krajowa 12 z Kalisza na Jarocin, więc szału nie ma aby szybko jeździć, duże natężenie ruchu więc predkosc typowo 85. Do 100 max trasa 2 razy na tydzień, a po Kaliszu przynajmniej 3, 4 razy w tygodniu okolo 25km na dojazd i powrót. Udało mi się naprawdę uzyskać fajne spalanie bo średnie około 3.3( średnia z 960km), przypuszczam że trasa z autostradą to nawet koło 5 się zakręcił przy 140, ale wg mnie bardzo duże auto i ekonomiczne przy rozsądnej jeździe. Polecam
6,6
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto bardzo komfortowe, wyglądem nie odstępuje od droższych samochodów. W środku mnóstwo miejsca dla osób +190cm nawet z tyłu. Pod nogami ogromna ilość miejsca mozna upchnąć dodatkowy bagaż bez zabierania pasażerowi z tyłu miejsca. Widoczność w lusterkach znakomita gorzej z szybą(tył trochę ogranicza widoczność), mało schowków czy chociażby miejsca na kubek (w wersji z podłokietnikiem) jakość plastików jest dobra, nie trzeszczą, są dobrze spasowane, nie uginają się ale szybko robią się zadrapania i otarcia zwłaszcza przy klamce. Auto ma przejechanie 5.5tys km na początku spalanie bylo w okolicach 6.4-6l w trasie przy 90km/h teraz po wymianie oleju i dotarciu auto zaczęło palić znacznie mniej. Największy wynik osiągnięty w 100% w mieście (8.75) na dojazdy do pracy w marcu gdzie bylo jeszcze chłodno wiec silnik nie był dobrze dogrzany, na odległość 4km w jedna stronę ciągle pod górkę i w druga 4 ciagle w korkach (4km - 40minut jazdy...) wiec jak na takie warunki to spalanie bardzo dobre. Od ponad 4tys km mam ustawioną trasę 1 w komputerze ktora pokazuje spalanie 6.2 spadło z 6.5. Obecna trasa pół na pół miasto trasa to 6.1 i maksymalnie pokazywało 6.8l wiec koło 7l przy spokojnej jeździe mozna osiągnąć przy małych korkach i płaskiej drodze. Rekordowo udało mi sie w trasie zejść do 4.9l/100km! Jazda stałe 80km/h w 3 dorosłe osoby i pełny po brzegi załadowany bagażnik. Komputer pokazywal 5.1 dystrybutor 4.9 w drodze powrotnej spalanie wynosiło juz 5.6 z uwagi na włączoną klimatyzację. Teraz jechałem 100/110km/h i spalanie nie przekraczało 6l wiec jak najbardziej to co deklaruje producent jest do zrobienia. Znajomy posiada bliźniaczego 301 w lgp I spalanie gazu w mieście 8-9l w trasie z pełnym obciążeniem 7l przy minimum 90km/h.
10,4
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto budżetowe, nie da się tego ukryć. Mimo to zdążyłem się do niego przyzwyczaić i zdobył moje zaufanie za sprawą spalania. Jedyna słuszna opcja, to silnik 1.6 Vti + LPG. Jazda na samej benzynie jest kompletnie nieopłacalna. O ile dynamika jest na zadowalającym poziomie z racji niskiej masy pojazdu, to spalanie jest za wysokie. Na LPG średnia utrzymywała się na poziomie 10l/100km w trasie do 130/135 kmh. Powyżej tej prędkości jest zdecydowanie za głośno, auto się prowadzi dosyć nerwowo przy mocniejszym wietrze, a i spalanie wzrasta. Na drogach krajowych do prędkości 110 km/h można zejść do 8l/100km. Przy dziadkowej jeździe można jeszcze ten wynik poprawić. Zbiornik zwykle starczał na 340-370km, całkiem przyzwoicie. Podsumowując - oszczędne auto dla mniej wymagających, ogólnie niskie koszty eksploatacji.
Specyficzne odgłosy z tyłu podczas pokonywania nierówności.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Podczas pokonywania nierówności - bez względu na prędkość (również przy delikatnym staczania na luzie) słyszę trzeszczenie z tyłu. Odgłos jakby guma tarłą o szkło/tworzywo (pierwsze skojarzenia). Mam wrażenie jakby jego źródło było zlokalizowane na wysokości ramion pasażera siedzącego za kierowcą. Oczywiście to może być złudne i dźwięk moze pochodzić z innej lokalizacji. Początkowo myślałem, że to antena na którą wiele osób narzeka, ale jej demontaż nie usunął przyczyny. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Świszczące uszczelki w drzwiach kierowcy.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Świszczy uszczelka w drzwiach kierowcy, nie wiem okno czy drzwi. Jest wrażenie jakby drzwi albo okno były niedomknięte.Nasila się wraz ze zwiększoną prędkością. Nie jest to wynik słabego wyciszenia, bo szum wiatru słychać tradycyjnie przy każdych drzwiach jak w innych autach, tu ewidentnie świszczy w drzwiach kierowcy. W serwisie mówią, że to taka uroda auta, ale ja nie bardzo się z tym zgadzam, bo na jeździe próbnej nie świszczało. Samochód kupiłam niecały miesiąc temu. Rada z serwisu, by posmarować wazeliną nic nie dała. Czy faktycznie to taka cecha tego auta?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Check engine...
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • układ wydechowy
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 1
Awaria katalizatora. Wygląda na to że Francuzi przyoszczedzili na katach ponieważ po około 100k km wyskakuje błąd że układ oczyszczania spalin jest nie sprawny. Próbowałem tankować auto 98 i przeganiać, odłączać sondę lambda, ale bez rezultatu. Prawdopodobna wymiana kata - ASO 5 tys,zamiennik 1.5 ale bez gwarancji że będzie ok. Na szczęście normy Citroena są bardziej rygorystyczne niż polskie (przegląd) i można z tym jeździć
2 komentarze
Citroen C-Elysee II