Szukaj

Informacje o Citroen Berlingo III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: VANy

Nowy Citroën Berlingo to przestronny i komfortowy samochód, który możesz personalizować zgodnie z potrzebami. Wyróżnia się na tle konkurencji dzięki wielu atutom: rekordowej przestrzeni w kabinie, wyjątkowej modułowości, którą zapewniają trzy indywidualne, składane fotele w drugim rzędzie, liczne schowki oraz wielofunkcyjny dach Modutop® nowej generacji. Klient ma możliwość wyboru spośród szerokiej gamy kolorów, materiałów oraz wersji wykończenia wnętrza. 

Atrakcyjne linie nadwozia Nowego Citroëna Berlingo są wyrazem siły i innowacyjności. Ten nowoczesny, zachęcający do aktywności samochód jest dostępny w dwóch wersjach nadwozia: standardowej M o długości 4,40 m oraz przedłużonej XL (4,75 m).

Obie wersje są dostępne w konfiguracji 5- i 7-osobowej.

Przód Nowego Citroëna Berlingo utrzymany jest w stylu pełnym ekspresji: wyższa i bardziej zwarta maska silnika, charakterystyczny pas przedni z dwupoziomowym układem świateł i przednia szyba, zapewniająca więcej światła i przestrzeni we wnętrzu.

Nadwozie zdobią relingi dachowe i panele Airbump®, które podkreślają silny, pełen energii charakter samochodu i zapobiegają uszkodzeniom nadwozia w codziennej eksploatacji.

czytaj więcej
Powagosław
Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Całokształt

Wybrane oceny

4,1
~Łukasz
Citroen Berlingo III
Van M 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Liczne drobne usterki - wycieki z okolicy głowicy ( naprawa na gwarancji) - stuki w układzie kierowniczym ( 3x zgłaszano wymieniono łożyska oporowe dalej stuka) - podobno w okolicy 100000 km wysiadają łancuchy rozrządu ( serwis zalecił dodatkowy wykup ubezpieczenia) - głośno w kabinie ale w sumie to Van wiec nie ma co cudów oczekiwać - cena KOSMOS mój w zakupie kosztował 76000 zł netto obecnie po dwóch latach nowy ponad 100000 zł netto - drzwi przesuwne nie zawsze chcą współpracować ( rolki sie zacinają przy wysokiej temperaturze na zewnątrz) - niestety co dziw półka nad szybą sama sie odkręciła ;/ - w pierwszym tygodniu przełączniki od sterowania szybami wpadły do wewnątrz ( tu po prostu chyba ktoś źle je wpiął) EWIDENTNIE WIDAĆ IŻ SAMOCHÓD SKŁADANY W OKRESIE COVID-owym - widać potanienie w stosunku poprzednika ( brak zaczepu na choćby na zakupy, brak gniazda 12v na pace itp) - częste problemy z systemem multimedialnym ( w przypadku gorących dni potrafi sie nie uruchomić, trzeba odłączać kleme by sie zresetował) TERAZ PLUSY - maska wykonana z aluminium ( problem korozji w stosunku do poprzednika pewnie wyeliminowany) - silnik 1,5 130 km daje rade dodatkowo skrzynia 6 gwarantuje dynamiczne przemiestrzanie sie bez obaw że mocy braknie - spalanie jazda dziatkowa spokojnie 5,7 l / 100 km ( wersja przedłużana) mi akurat pali 7,8 srednio ale delikatnie nie jeżdzę - wyswietlacz bardzo czytelny i o wysokiej roździelczości - miejsca wewnątrz naprawde dużo szoferka ok natomiast przestrzeń ładunkowa wykorzystane wszystko co sie da - rozkładana grodz pozwoli przewiść naprawde duże ładunki - ogólnie samochód prezentuje sie ładnie nie wiadomo jednak dlaczego van jest droższy od wersji osobowej.... - serwis naprawde ok samochód zakupiony w czestochowie , wrzosowa chłopaków można polubić obecnie zakupiłem renault Express Van i widać iż jest samochodem ( chyba celowo) nieco z niższej półki jednak cena vs jakość chyba wygląda lepiej
4,1
~Łukasz
Citroen Berlingo III
Van M 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Liczne drobne usterki - wycieki z okolicy głowicy ( naprawa na gwarancji) - stuki w układzie kierowniczym ( 3x zgłaszano wymieniono łożyska oporowe dalej stuka) - podobno w okolicy 100000 km wysiadają łancuchy rozrządu ( serwis zalecił dodatkowy wykup ubezpieczenia) - głośno w kabinie ale w sumie to Van wiec nie ma co cudów oczekiwać - cena KOSMOS mój w zakupie kosztował 76000 zł netto obecnie po dwóch latach nowy ponad 100000 zł netto - drzwi przesuwne nie zawsze chcą współpracować ( rolki sie zacinają przy wysokiej temperaturze na zewnątrz) - niestety co dziw półka nad szybą sama sie odkręciła ;/ - w pierwszym tygodniu przełączniki od sterowania szybami wpadły do wewnątrz ( tu po prostu chyba ktoś źle je wpiął) EWIDENTNIE WIDAĆ IŻ SAMOCHÓD SKŁADANY W OKRESIE COVID-owym - widać potanienie w stosunku poprzednika ( brak zaczepu na choćby na zakupy, brak gniazda 12v na pace itp) - częste problemy z systemem multimedialnym ( w przypadku gorących dni potrafi sie nie uruchomić, trzeba odłączać kleme by sie zresetował) TERAZ PLUSY - maska wykonana z aluminium ( problem korozji w stosunku do poprzednika pewnie wyeliminowany) - silnik 1,5 130 km daje rade dodatkowo skrzynia 6 gwarantuje dynamiczne przemiestrzanie sie bez obaw że mocy braknie - spalanie jazda dziatkowa spokojnie 5,7 l / 100 km ( wersja przedłużana) mi akurat pali 7,8 srednio ale delikatnie nie jeżdzę - wyswietlacz bardzo czytelny i o wysokiej roździelczości - miejsca wewnątrz naprawde dużo szoferka ok natomiast przestrzeń ładunkowa wykorzystane wszystko co sie da - rozkładana grodz pozwoli przewiść naprawde duże ładunki - ogólnie samochód prezentuje sie ładnie nie wiadomo jednak dlaczego van jest droższy od wersji osobowej.... - serwis naprawde ok samochód zakupiony w czestochowie , wrzosowa chłopaków można polubić obecnie zakupiłem renault Express Van i widać iż jest samochodem ( chyba celowo) nieco z niższej półki jednak cena vs jakość chyba wygląda lepiej
4,1
~Łukasz
Citroen Berlingo III
Van M 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Liczne drobne usterki - wycieki z okolicy głowicy ( naprawa na gwarancji) - stuki w układzie kierowniczym ( 3x zgłaszano wymieniono łożyska oporowe dalej stuka) - podobno w okolicy 100000 km wysiadają łancuchy rozrządu ( serwis zalecił dodatkowy wykup ubezpieczenia) - głośno w kabinie ale w sumie to Van wiec nie ma co cudów oczekiwać - cena KOSMOS mój w zakupie kosztował 76000 zł netto obecnie po dwóch latach nowy ponad 100000 zł netto - drzwi przesuwne nie zawsze chcą współpracować ( rolki sie zacinają przy wysokiej temperaturze na zewnątrz) - niestety co dziw półka nad szybą sama sie odkręciła ;/ - w pierwszym tygodniu przełączniki od sterowania szybami wpadły do wewnątrz ( tu po prostu chyba ktoś źle je wpiął) EWIDENTNIE WIDAĆ IŻ SAMOCHÓD SKŁADANY W OKRESIE COVID-owym - widać potanienie w stosunku poprzednika ( brak zaczepu na choćby na zakupy, brak gniazda 12v na pace itp) - częste problemy z systemem multimedialnym ( w przypadku gorących dni potrafi sie nie uruchomić, trzeba odłączać kleme by sie zresetował) TERAZ PLUSY - maska wykonana z aluminium ( problem korozji w stosunku do poprzednika pewnie wyeliminowany) - silnik 1,5 130 km daje rade dodatkowo skrzynia 6 gwarantuje dynamiczne przemiestrzanie sie bez obaw że mocy braknie - spalanie jazda dziatkowa spokojnie 5,7 l / 100 km ( wersja przedłużana) mi akurat pali 7,8 srednio ale delikatnie nie jeżdzę - wyswietlacz bardzo czytelny i o wysokiej roździelczości - miejsca wewnątrz naprawde dużo szoferka ok natomiast przestrzeń ładunkowa wykorzystane wszystko co sie da - rozkładana grodz pozwoli przewiść naprawde duże ładunki - ogólnie samochód prezentuje sie ładnie nie wiadomo jednak dlaczego van jest droższy od wersji osobowej.... - serwis naprawde ok samochód zakupiony w czestochowie , wrzosowa chłopaków można polubić obecnie zakupiłem renault Express Van i widać iż jest samochodem ( chyba celowo) nieco z niższej półki jednak cena vs jakość chyba wygląda lepiej
Średnie spalanie dla Citroen Berlingo III
6,9 – 10,0
l/100 km
5,4 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Citroen Berlingo III
Osobowy XL 1.2 PureTech 110KM 81kW
Samochód przestronny, wygodny, posiada dużo schowków chociaż mój nie posiada schowka w bagażniku pod dachem. Na razie bez jakiejkolwiek usterki (przejechane 7500km), no może poza odpadającymi gumowymi odbojnikami przy drzwiach przednich oraz przegrzewającą się ciągle ładowarką indukcyjną. Podczas jazdy w mieście zużycie dochodzi do 8,0 l/100km. Przy spokojnej jeździe Kraków - Lublin - Kraków, zużycie w moim przypadku zeszło do 5,8 l/100km. Przy kupnie zastanawiałem się czy nie wziąć disla, ale spoko... Pozdrawiam wszystkich użytkowników tego modelu. Niech moc będzie z wami... pomimo takiego małego silnika...
5,8
Citroen Berlingo III
Osobowy XL 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
Samochod ma przebieg 9000km. Auto jest super oszczedne na drogach krajowych do 100-110kmh spokojnie 5 litrow mozna zrobic na 100km. Ns sutostradach i drogach ekspresowych na ktorych zrobilem z rodzina 3/4 kilometrow do tej pory nie da sie zejsc ponizej 6 litrow ze wzglefu na gabaryty i opor powietrza (chyba ze jedzie sie z eistrem) przy 120kmh okolo 6-6,5 srednio, szybciej juz spokojnie 7-8 litrow pali. Mam wersje xl i jezdzimy zazwyczaj z trojka dzieci i walizkami
4,8
Citroen Berlingo III
Osobowy M 1.5 BlueHDi 102KM 75kW
po pierwsze bardzo duże znaczenie ma rodzaj opon i co za tym idzie sezon letni/zimowy. Lato temp 20C spalanie przy 100km/h 4,5l, przy 120km/h 5,3-5.6l, przy 130-140km/h 6.3-6,6l. Jazda mieszana miasto/drogi krajowe ok 4,5-5l. Zima spalanie rośnie najbardziej na drogach szybkiego ruchu gdzie przy prędkościach 100-120km/h wynosi ok 6,5-7l, natomiast oszczędna jazda mieszana miasto/drogi krajowe to 5,5l. Opony letnie Michelin z indeksem spalania A a zimowe Uniroyal z indeksem F.
Zapocenie przy misce olejowej
  • Citroen Berlingo III Osobowy XL 1.2 PureTech 110KM 81kW od 2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Podczas wymiany opon zauważyłem po prawej stronie gdzieś na wysokości miski olejowej wyciek oleju lub też zapocenie, dodam, że Berlingo ma około 25 tys km, pojechałem do ASO, Panowie spojrzeli, okazało się, że jest zapocenie i zamówią gwarancyjnie nową miskę olejową wraz z uszczelką i silikonem. ASO podeszło bardzo miło do sprawy, ale zastanawia mnie to, że takie coś dzieje się w prawie 2 letnim samochodzie przy przebiegu 25 tys, km. Zdecydowanie wykupie przedłużenie gwarancji producenta, nie wiadomo co się jeszcze przydarzy. Czy ktoś z Was miał podobny problem ?
Usterka silnika
  • Citroen Berlingo III
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód stracił moc podczas jazdy i po prostu stanął. Auto świeżo po gwarancji, oleje wymieniane jak każe producent. Tłok uszkodził silnik więc ten do wymiany. Mechanik szacuje naprawę na 12000- może i więcej. Tragedia. To drugi berlingo i drugie uszkodzenie silnika.
pękający łańcuch wałków rozrządu
  • Citroen Berlingo III Osobowy M 1.5 BlueHDi 76KM 56kW od 2018
  • silnik
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 3
We flocie mamy kilkadziesiąt takich samochodów... to co się dzieje po okresie gwarancji woła o pomstę do nieba. przy przebiegach rzędu 60-80 tys. potrafią pękać łańcuszki łączące wałki rozrządu. Łańcuszek ten nie podlega wymianie serwisowej przy wymianie rozrządu...
3 komentarze
Citroen Berlingo III