Szukaj

Informacje o Audi A6 C7 Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Wyższa klasa średnia
Czy podstawowy silnik benzynowy 2.0 TFSI 180KM jest w stanie zapewnić rozsądne minimum w tym aucie? Jak najbardziej tak! Moc nie wydaje się duża, ale motor przyjemnie wchodzi na obroty, jest zrywny i ma wyczuwalną rezerwę mocy. Do tego już od samego dołu bierze się do akcji. Wariant 2.8 FSI trzeba wkręcać pod czerwone pole obrotomierza, żeby poczuć 204KM, ale różnica w stosunku do wersji 180KM i tak na drodze nie będzie wielka. Za to pod względem wydanych pieniędzy już tak. Hybrydowy 2.0 TFSI Hybrid 245KM jest raczej ciekawostką, a koneserzy osiągów powinni sięgnąć po 3.0 TFSI 310KM. To taki przedsmak sportowych S6 i RS6. Diesle też są niezłe. 2.0 TDI 177KM w zupełności wystarczy podczas codziennej jazdy, a prawdziwą frajdę na drodze serwuje 3.0 TDI 204-313KM. Aksamitny dźwięk, kultura pracy i osiągi idealnie ze sobą tu współgrają, szczególnie we flagowej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 310 KM (228 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 2900-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje moc max w zakresie obrotów 5500-6500
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Johny
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW
Auto na wskroś idealne i ku mojemu zaskoczeniu bezawaryjne. Po 13 latach od premiery wciąż wygląda super. Można bezpiecznie podnieść moc do ponad 400KM gdzie skrzynia 8 biegowa tiptronic (tylko USA) bezproblemowo przerzuca biegi. Przez 110 000 km z usterek jakieś pomijalne drobiazgi, auto zawsze dojechało na miejsce. Jeździłem wieloma wersjami a6 c7 ale wniosek jest jeden- tylko 3.0 Tfsi, gdzie spalanie nie jest takie wysokie i uzyskanie 8,5l w trasie czy 11.5 w mieście nie jest czymś trudnym do osiągnięcia....natomiast przyspieszenie, dźwięk kompresora, praca silnika to jakiś kosmos... 4,5sek do setki mówi samo za siebie. Do tego stały napęd quattro i nieprawdopodobna frajda z użytkowania gwarantowana. Zawieszenie dość sztywne i głośne (typowe dla 20 calowych felg i profilu opony 35) więc komfort nie jest porównywalny do suv-ów za to prowadzeniem nadrabia w 100%. Dla 4 dorosłych osób miejsca sporo (auto ma prawie 5m długości). Podsumowując: najchętniej nigdy bym się tego auta nie pozbywał bo nie ma nic co by w podobnym budżecie dało tyle satysfakcji z użytkowania. Niezdecydowanym polecam, silniki 3.0tfsi i skrzynie 8hp osiągają spokojnie 400 000km więc trzymać się interwałów olejowych 10kkm, lać paliwo i cieszyć się super furką.
4,1
~Dariusz
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW
Ten model kupiłem po przejechaniu się autem znajomego i użytkowaniu ponad 3 lat w A6 C6. Stwierdzenie było krótkie tylko A6 i tylko 3.0 tfsi, wybrałem wersję ze stanów. Auto naprawdę świetnie wizualnie, i dopieszcza swoim wyposażeniem sam dołożyłem android auto. Ze spalaniem się liczyłem, że nie będzie niskie. W dłuższych trasach drogami krajowymi, przy średnio ciężkiej nodze da się uzyskać 10l/100. Jeżdżąc po Poznaniu w godzinach szczytu bez szaleństw często jest ciężko zejść poniżej 14l/100.
4,9
~Kuba
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW
Kurde, naprawde jestem tak mile zaskoczony, mial byc diesel bitdi ale padlo na 3.0 tfsi wersja usa z TIPTRO. Polecam 100% bez awaryjnie jak narazie, przyjemnosc z jazdy 100%.. Kupilbym ponownie, 5 gwiazdek daje .. Jedynie jesli ktos liczy sie ze spalaniem no to trzeba sie zastanowic, bo potrafi wziac nawet ponad 15 litrow. ale cos za cos ;)
Średnie spalanie dla Audi A6 C7 Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW 2012-2014
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW
Wspaniały silnik. Osiagi, dzwięk, a to wszystko przy spalaniu średnim ponizej 10l na 100km. Tryby jazdy to bajka - w trybie E (emeryt) auto praktycznie nie przyspiesza, co jest dobre gdy jade z rodziną. Galka biegow w dól i zmienia sie w ryczącego potwora, ktory wyprzedza jakby inni nagle sie zatrzymali. Po miescie - 10- 12l zalezy jak sie swiatla ustawią:) Generalnie przy plynnej jezdzie na tempomacie pali skrajnie malo, jak dajesz gazu to znacznie wiecej.
12,3
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW
Spalanie Warszawa - Gdańsk (A2 i potem A1) w czasie 2h 30min czyli średnia ok 160kmh to zużył cały bak (średnio wyszło jakieś 17/100), nie wiem jak ktoś może pisać, że przy ciężkiej nodze spalanie jest tylko 13/100... Jak leciałem do Austrii na narty w miarę żwawo w PL i trochę zgodnie z przepisami poza PL to spalił ok 9/100. Silnik rewelacja, bardzo fajnie chodzi, kompresor pompuje już z samego dołu. Może palić ok 8, może ok 20, wszystko zależy od kierownika.
13,1
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TFSI 310KM 228kW
No co mam powiedzieć? Kupujesz auto premium ze świeżego rocznika z benzyna 3.0l i liczysz że spalanie nie przekroczy 8 litrów, za polisę zapłacisz 800 zł a klocki hamulcowe będą kosztowały 120 zł/szt? To kup sobie Pandę :-P koszty obsługi adekwatne do klasy i wyposażenia pojazdu.

Usterki Audi A6 C7

Liczba wpisów: 21
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez jakichkolwiek problemów. Po wychłodzeniu silnika problem powraca... Po podłączeniu komputera - błędy sporadyczne silnika i inne nie związane z silnikiem, kasowanie błędów nie pomaga. PROSZĘ POMÓŻCIE
Oczekuje na rozwiązanie
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wyskakują wszystkie możliwe komunikaty o błedzie
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Wyświetlają się wszystkie możliwe komunikaty od awaria ciśnienia w oponach brak hamulca i faktycznie postojowy nie działa, system stabilizacji toru jazdy,awaria systemu start stop nie można zgasić auta, uwaga przechylenie auta zbyt duże, hamowanie faktycznie bez rewelacji, nie działało do tego wspomaganie kierownicy nie działa, na przestrzeni 6 miesięcy 3 raz się to wydarzyło. Martwi mnie to bo jeśli przy większej prędkości się wydarzy będzie nie mały problem raz się już ratowałem podjazdem pod krawężnik żeby wyhamować. U jednego majstra wyskoczył problem z ABS-em ale na moje coś tu musi być innego help... dodam że auto kupione w salonie nigdy nie miało stłuczki.
Problem rozwiązany
20 komentarzy
Audi A6 C7 Limousine