Szukaj

Informacje o Audi A5 I S5 Coupe

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod względem konstrukcyjnym A5 bazował na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej płycie podłogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutował w wersji coupe, od 2009 roku dostępny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszą wersję RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miało również swoją odmianę high performance – S5. Projektantem obu modeli był Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w całej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz

Audi A5 I S5 Coupe – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 4
Długość 4635 mm
Szerokość 1854 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1981 mm
Wysokość 1369 mm
Rozstaw osi 2751 mm
Rozstaw kół - przód 1594 mm
Rozstaw kół - tył 1581 mm
Zwis przedni 860 mm
Zwis tylny 1024 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 993 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 914 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1378 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1342 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 455 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1068 mm
Wysokość progu załadowczego 666 mm
Drzwi tylne - szerokość 954 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A5 I S5 Coupe
14,2
l/100 km
14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,5
Audi A5 I
S5 Coupe 4.2 354KM 260kW
Spalanie paliwa to temat, którego przy tym aucie lepiej nie poruszać. Jadąc w trasie spokojnym tempem z prędkością 120 km/h udało mi się zejść do 9,5 l/100 km, przy 160 km/h 12 l. W mieście wyłączam podgląd średniego spalania ;-) Jeśli nie ma korków i jadę dość spokojnie to CZASAMI udaje mi się zejść do 15 l, ale znacznie częściej widzę wartości w okolicach 23-27 l. Auto robi wrażenie ciężkiego, ale zbiera się rewelacyjnie. Skrzynia automatyczna w trybie D chwilę się zastanawia zanim zredukuje - cecha, która znika w trybie S. S5 jest wygodna, chociaż zawieszenie ma raczej twarde. Jakość materiałów z górnej półki, ceny części ogarnialne. Wygląd - klasyczne piękno i mimo 11 lat nadal urzeka urodą. Dźwięk nawet w serii śliczny - głęboki bas V8, idealnie głośny przez co nie męczy w trasie. Ogromny, jak na takie auto, bagażnik, mega wygodne fotele (przednie i tylne), super trzymają na zakrętach. Z tyłu mało miejsca na głowę dla osób od 180 cm w górę. Ogólnie rewelacyjne, dynamiczne i piękne auto, które w razie potrzeby przewiezie 4 osoby i jeszcze trochę bagażu (chociaż pod względem zawartości będzie to raczej wyjazd na plażę niż na narty).
17,1
Audi A5 I
S5 Coupe 4.2 354KM 260kW
No cóż, mało nie pali, ale za to wszystko wynagradza komfort, dźwięk silnika (jeśli zmienimy wydech na nie wyciszanego Milliteka) no i piękne aksamitne przyspieszenie. Najgorzej wypada zabawa w mieście. Spalanie po 20L to norma. jednak już w trasie to auto potrafi być dość ekonomiczne 13-15L to naprawdę doskonały wynik przy 4x4 i V8. To ostatnie dobre Audi bez żadnych turbo śmieciarek pod maską.
13,9
Audi A5 I
S5 Coupe 4.2 354KM 260kW
Średnie spalanie po 10.000km zrobionych w 100% po mieście to wg komputera 15,4l/100km. Jak na tak mocne auto V8 jest to wynik godny odnotowania. Kupując auto spodziewałem się średniego spalania w mieście na poziomie 19l/100km, więc jestem pozytywnie zaskoczony. Dźwięk silnika V8 nie da się z niczym porównać.

Usterki Audi A5 I

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 I Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW od 2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
1 komentarz
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 I Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW od 2014
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A5 I S5 Coupe