Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,8
~kotek
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Jest to jeden z najgorszych samochodów jakim jeździłem. Wcześniej jeździłem Peugeotem 405 z dieslem. Peugeot miał swoje lata i przebieg 400 tys km ale ogólnie nie miałem z nim żadnych problemów. Ale, że był stary, postanowiłem nabyć nowszy samochód. Wszyscy dookoła, bliscy i znajomi zachęcali do kupna Audi albo VW. Skusiłem się na Audi A4. Mocno przepłaciłem za ten samochód bo mogłem w tej cenie kupić coś innego i większego. Najpierw był zachwyt bo to przecież Audica ale z biegiem czasu zaczęło mnie denerwować, że auto jest duże z zewnątrz a cholernie ciasne w środku i podróż z czterema osobami jest mało wygodna. Co chwile nękają mnie jakieś luzy w zawieszeniu, to wysiadła maglownica.. mogę wymieniać dalej ale szkoda czasu. Zatęskniłem za moim starym Peugeotem, którego sprzedałem za 800 zł i ponoć te auto nadal jeździ. A ta cholerna A4 doiła mnie dwa lata po kieszeni. Nie chcę liczyć ile na nią wydałem bo się cały denerwuję.
5,0
~kamilek66
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Jak dla mnie to Audi 1.9 TDI 110 koni z oznaczeniem AFN to samochody niezniszczalne, niezawodne. Użytkuje ten samochód od roku. kupiłem go z przebiegiem 395.000 czyli w momencie pisania tego postu przejechałem nim 22 tysiące km. Wrażenia? Samochód idealny. Jeśli się dba o silnik i regularnie wymienia olej, to podejrzewam że milion km to zrobi spokojnie. Może Wam się wydawać że zgłupiałem pisząc takie rzeczy, ale mój samochód ma w tej chwili przejechane 417. 000 km i silniczek chodzi elegancko, cichutko pracuje, 110 koni jest w zupełności wystarczające. Naprawdę polecam, jeśli samochód nie miał przygód to nie ma mowy o rdzy, POLECAM ten samochód każdemu. IDEALNY
4,0
~Adam
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Czytając negatywne oceny napisane przez poprzedników byłem zaskoczony tym ile jadu wylewają na ten samochód. Z drugiej jednak strony domyślam się dlaczego tak się dzieje. Po prostu znakomita większość egzemplarzy na rynku jest już mocno wyeksploatowana. A jeśli dodamy do tego fakt że większość kierowców w Polsce naprawia swój samochód dopiero jak coś się prawie urywa i drutem nie można już podwiązać to już wiem z czego to wynika. Kupując to auto należy pamiętać że ma ono już kilkanascie lat i wymaga większej uwagi niż samochody nowe. Do tego nie toleruje części słabej jakości i nie wybacza zaniedbań serwisowych. Na bieżąco należy dokonywać napraw bo w przeciwnym wypadku, odkładając je nieustannie na później nagle obudzimy się że jeździmy paździochem w którego nie warto już inwestować. Swojego egzemplarza szukałem bardzo długo, oglądałem wiele sztuk. W każdym licznik był przekręcony minimum o 100 tys km (miałem możliwość sprawdzenia historii w serwisie) i należy się z tym liczyć. Podczas oględzin wskazania licznika warto traktować jako sugestię a skupić się na ocenie faktycznego stanu auta. Po oględzinach ok. dziesięciu sztuk zacząłem tracić wiarę w to że uda się znaleźć naprawdę dobry egzemplarz i zacząłem poszukiwać takiego który będzie pomyślnie rokował na przyszłość i którego będzie można zrobić po prostu dla siebie. Po włożeniu trochę pracy, czasu i pieniędzy Audi zaczęło się odwdzięczać. Jestem z niego bardzo zadowolony.
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1995-2000
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Jak dla mnie Audi A4 z tym silnikiem to samochód godny uwagi. Spalanie przy tym silniku jest bardzo przyzwoite. Dużo jeżdżę co za sobą ciągnie koszty - ale nie w tym aucie. Apetyt na paliwo jest bardzo niski. Jednostka napędowa 1.9 TDi 110kM w miarę dynamiczna, wytrzymała (przebiegi sięgające ponad 600tyś.km. bez żadnych problemów) i odporna na paliwo niskiej jakości. Na jednym pełnym zbiorniku (65l) potrafię przejechać 1400km. Koszty utrzymania i serwisu takiego pojazdu też nie są wysokie. Wielki plus także dla tego auta za bezawaryjność - jeżeli na czas wymienia się wszystkie rzeczy, które podlegają eksploatacji (olej, filtry, paski, klocki itd.) to nie ma możliwości aby coś nas zaskoczyło w trasie. Audi A4 oceniam bardzo wysoko, za jakość wykonania, jednostkę napędową i bezawaryjność. Pomimo upływu czasu jest to świetne auto. Jak najbardziej polecam.
7,0
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Koszty utrzymania stosunkowo niskie dzięki małemu apetytowi na paliwo. Trochę gorzej wypadaja koszty ewentualnych napraw i ceny części a te potrafią być różne. Od tanich to naprawdę drogich. Na rynku jest duży wybór zamienników ale polecam korzystać tylko z tych dobrych bo oszczędnosci szybko się na nas zemszczą o czym juz pisałem. Do tego jak każde kilkunastoletnie auto wymaga troski na bieżąco aby utrzymać je w jak najlepszym stanie i powiem szczerze że gdyby nie fakt że wszystko robie przy nim sam to myślę że ciężko mogłoby mi być utrzymać takie auto (z tym że ja jestem pedantem jeśli chodzi o stan techniczny).
5,8
Audi A4 B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
witam posiadam audi od 3lat,kupiłem z przebiegiem 240tys,obecnie ma 302400km od przebiegu 180tys (czyli juz 120tys jezdzi) z programem na 135km i 300nm (żadnych problemów , jedyne co robię to eksploatacja, oleje filtry co 12tys) dziwie się jak niektórzy podają spalania po 8/9 a nawet ponad 10l/100km minimalne spalanie jakie osiągnąłem na płaskim terenie w nocy to niecałe 4.5 l jadąc normalnie dynamicznie na trasie wychodzi koło 5 jadąc ostro, wyprzedzając, z dużymi prędnościami nie przekracza 6l (waha się między 5.5-6) srednia jaka mi wychodzi z jazdy po mieście, na krótkich odcinkach do sklepu po bułki;) po mieści w korkach wychodzi 6.5l/100km max spalanie jakie odnotowałem to 7L ,chciałem sprawdzić ile max weźmie, zalałem za 50zł i do spodu na każdym biegu,paliłem gume itd,cały czas agresywnie. jezdzę dynamicznie ale z głową, nie ścigam się do czerwonego, nie pałuje na 1ce do 4 tys,itp wszystko zalezy jak się jezdzi w jakim stanie jest całe auto, jakie paliwo się tankuje (ja jezdze tylko na verva bo te kilkanaście gr więcej przy obecnych cenach paliw nie robi już różnicy... auto a zwłaszcza silnik godny polecenia,minus to zawieszenie, raz ze się sypie (nawet na org wahaczach) a dwa to jest mało komfortowe. jak na auto ważące 1400kg, posiadające dość mocny silnik dający już tam jakąś przyjemność z jazdy spalanie jest bardzoo satysfakcjonujące;) następne auto będzie też z silnikiem 1.9tdi;)

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Audi A4 B5 Sedan