Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~kamey@poczta.fm
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
POPRAWA POPRZEDNIEJ OPINII nic sie nie psuje, jezdzi sie swietnie, takze ocena moglaby byc tylko jedna(6) Ogolnie rzecz biorac to jest to idealne auto, oczywiscie z tym silnikiem. Gdy chcemy jezdzimy jak silnikiem 1.8 bez turbiny, a gdy chcemy przycisnac to naprawde jest czym(porownywalnie do 2.8). Do tego koszty nieporownywalnie nizsze(mniejszy apetyt na paliwo, mniej oleju wchodzi, tanszy rozrzad, tansze czesci, do tego nawet tansze ubezpieczenie) Ogolnie wybor jest prostu 1.8 turbo. Na naszym "chorym" rynku ceny uzywanych 1.8 i 1.8turbo sa takie same. Prosze przejechac sie i samemu sprobowac co jest lepsze:)
3,0
~kamey@poczta.fm
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
nic sie nie psuje, jezdzi sie swietnie, takze ocena moglaby byc tylko jedna(6) Ogolnie rzecz biorac to jest to idealne auto, oczywiscie z tym silnikiem. Gdy chcemy jezdzimy jak silnikiem 1.8 bez turbiny, a gdy chcemy przycisnac to naprawde jest czym(porownywalnie do 2.8). Do tego koszty nieporownywalnie nizsze(mniejszy apetyt na paliwo, mniej oleju wchodzi, tanszy rozrzad, tansze czesci, do tego nawet tansze ubezpieczenie) Ogolnie wybor jest prostu 1.8 turbo. Na naszym "chorym" rynku ceny uzywanych 1.8 i 1.8turbo sa takie same. Prosze przejechac sie i samemu sprobowac co jest lepsze:)
4,5
~Szykus,Częstochowa
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
Audi to Audi , podwójny ocynk blachy-zero rdzy po 12 latach.Quattro przytrzymuje w ryzach auto na zakrętach, choć czuć że bardzo by chciało przodem wyjechać.Trzeba bardzo dbać o wymiany olejów w skrzyni,moście(Quattro)i silniku, a auto odwdzięczy się bez awaryjną jazdą.Przed zakupem warto wybrać się na kanał i od dołu zobaczyć tylnym most i czy nie leje turbo.Polecam szukać aut z napędem Quattro bo to sama radość z jazdy.
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW 1995-2000
10,3
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,1
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
1.8 lubi sobie łyknąć i wszelkie opinie że jest to ekonomiczne auto , są bujdą. Auto w mieście spali 9-12 litrów.Jeśli przyciśniemy to nawet 15 łyknie.Ale przy jeździe do 3K obrotów spalanie jest mniej więcej 9-10 litrów
11,2
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
Mam dwa komunikaty: dla tych którzy mówią że pali im 5 litrów w trasie: chyba z górki dla tych którzy mówią że w mieście nie zejdzie poniżej 15tu litrów benzyny: naucz się jeździć ekonomicznie albo zadbaj o geometrię i zbadaj silnik Ja mam napęd quattro opony 225 i nie jeżdżę jak emeryt wiem że turbine trzeba używać i tak też robię i mówie wszystkim niedowiarkom: Trasa 8 PB, 9,5LPG natomiast miasto PB MAX 12,5, LPG 14 (trasa to 80-120km/h) Wartości podaję w LPG
10,3
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
poprawka do raportu z przed roku jadąc spokojnie autostrada przez pół europy spalanie zeszło do 8.5 l pałując po mieście z klimą dochodzi do 15-17 zima podobnie przy ostrym pałowaniu do 17 l/lpg. jak ktoś chce ekonomiczną wersje polecam 1.6 z lpg. w raporty że plai poniżej 10 w ruchu mieszanym raczej nie wierze robię dziennie 150 km z tego 50 po zatłoczonym Wrocławiu i jeżdżąc jak emeryt auto pali minimum 11.5 przy normalny użytkowaniu turbiny bez kręcenia powyżej 4.5rpm pali ok 13.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Audi A4 B5 Sedan