Szukaj

Informacje o Audi A3 8L Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Gaps
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
po 2 latach użytkowania ponad 40 tyś. kilometrów jestem w 100% zadowolony. Jak dotąd trójeczka śmiga rewelacyjnie, wymieniam tylko filtry, oleje, klocki, wiadomo to co z czasem i przebiegiem trzeba, a tak to bez żadnych poważnych awarii mimo nie małego już przebiegu. Przed zakupem miałem przyjemność prowadzić konkurentów A3 tzn golfa, ibizę, fabię jednakże A3 z tej ekipy jest zdecydowanie najatrakcyjniejsza , nisko siedzi, ma szeroki rozstaw dlatego rewelacyjnie się prowadzi, a także jest o niebo lepiej wykończona. Polecam A3 szczególnie w TDI naprawdę dobra sprawa.
4,9
~ProXa
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Szczerze nie wiem co teraz mam kupić, chciałbym zmienić auto na większe ale nie widzę nic godnego i mało awaryjnego. Wszystkie auta teraz się sypią jakieś filtry, koła dwumasowe same wydatki... Ja przez okres 400 000 km wydałem na naprawy może z 5tys zł przez kilka sporych lat więc na prawdę koszta utrzymania są malutkie... Chyba że ktoś kupi auto zaniedbane z przekręcanym licznikiem i nie wiadomo co jeszcze, to wiadomo będzie na co narzekać. I pamiętajmy do tego auta jest bardzo dużo części zamiennych :)
4,9
~martino
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
"Trójeczka" mimo tego ze już parę latek ma a w środku tez nie zaskakuje jest naprawdę świetne. małe braki wyposażenia rekompensuje jego wygląd i sportowe prowadzenie.awaryjnośc - możemy z naszego słownika wykreślic te słowo!!!! jest godnym uwagi gdy chcemy sobie kupic autko mniejsze ale z wyższej półki. szczerze powiem że pierwsza generacja bardziej przykuwa moją uwagę niż kolejne, wykluczając oczywiście ostatnią generacje - jest naprawdę cudowna. wydaje mi się że inżynierowie z Inglostadt zapomnieli na parę lat o modelu A3 a skupili się na innych modelach. na szczęście obudzili się ze snu, i zdali sobie sprawe z tego ż e segment małych sportowych hatchbacków też jest ważny
Średnie spalanie dla Audi A3 8L Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2001
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Posiadam Audi A3 8L 1.9 TDI wersja ALH 90 konna - przejechałem tym autem ponad 120 tysięcy kilometrów. Codzienne dojazdy do pracy 65 km w jedną stronę. Spalanie przy jeździe do 100 km/h - oscyluje w granicach 4,7-4,8 l/100 km. Jazda w zasadzie dynamiczna. Najniższe spalanie, które udało się uzyskać to 4,6 l/100 km. W mieście spalanie nie większe niż 6 l/100 km. Co do samego auta - jest bardzo trwałe - obecnie przebieg 400 tys km. Auto nigdy mnie nie zawiodło w trasie, ceny części markowych typu lemforder - bardzo niskie. Polecam wszystkim.
6,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Mam audi A3 i użytkuję je od 2 lat. Silnik AGR z przebiegiem 498000 przebieg chyba prawdziwy, cena jaką dałem to 2000 zł i oczywiście był do małego małego remontu. Robione było prawie wszystko oprócz silnika. Jak na staruszka to faktycznie dobrze się zbiera a co do spalania to jest bardzo różnie . Jak spokojnie traktuję pedał gazu to w 5.5 li się zmieszczę dom- praca[miasto] . Na trasie udało mi się zejść do 5,2 li ale to jest bardzo spokojna jazda ale 100 to nie przekroczyłem i był bardzo duży ruch Łódź - Busko-Zdrój-Wiślica i jazda z powrotem tylko trochę szybciej . A jazda troszkę szybsza to spalanie jest od 5,5- 6 lit prędkość 120 -150 . Moje max spalanie to było prawie 9lit ale i jazda była bardzo agresywna i prędkość była na pograniczu wytrzymałości opon [190] i tyle pojechałem bo więcej się bałem. A średnie spalanie z 2 lat to 6,4 litra. Tankuję zawsze do pełna do trzeciego odbicia pistoletu.
5,8
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A3 to oszczędne auto ale w spalanie 4,2 nie uwierzę. To samochód zrobiony pod kierowcę, niespecjalnie nadaje się na rodzinne auto. Ciągnie na każdym biegu, dobrze się prowadzi na zakrętach. Ze spalaniem jest dziwna sprawa bo niezależnie czy jedziesz 110 km/h czy 150 km/h pali tyle samo (ok 5,5 litra). Czyli w A3 nie mulimy, bo nie ma sensu. W mieście już tak kolorowo nie jest. Gdy śpieszysz się do pracy, wiadomo światła, korki, robisz krótkie odcinki na zimnym silniku potrafi się zakręcić pod 7 litrów ale myślę, że nie ma tragedii. Polecam jako pierwsze auto, łatwe w prowadzeniu, ten silnik praktycznie bezawaryjny. Poza tym gniecie jak chce niby mocniejsze Ople Fordy, a Golfy IV w szczególności tępi:)

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 60
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 24
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy
Audi A3 8L Hatchback