Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2017 roku. Pierwszy samochód w tej klasie Alfa Romeo, pomijając terenowy model Matta z lat 50. Początek prac nad SUV-em włoskiej marki datuje się na rok 2003, kiedy zaprezentowano prototyp o nazwie Kamal. Stelvio zbudowano na płycie podłogowej Giorgio, którą dzieli z modelem Giulia. Usportowiona wersja auta nosi nazwę Stelvio Quadrifoglio. Nazwa modelu pochodzi od słynnej Przełęczy Stelvio – najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach Wschodnich.

czytaj więcej
Powagosław

Henry Ford mawiał, że „gdy widzi Alfę Romeo, zdejmuje kapelusz”. W ostatnich latach marka z powodzeniem odbudowuje swój prestiż i Stelvio właśnie dobudował do niego dwa piętra. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Przypomnijcie mi, która marka jeszcze nie robi SUV-ów? FSO? Więc darujmy sobie marketingową śpiewkę o tym, że SUV Alfa Romeo to jakiś przełom w motoryzacji. Gdyby Alfa była niemiecką marką, zabrałaby się za niego mniej więcej wtedy, co Porsche, czyli dawno temu. Na szczęście, to ładny samochód, ale parę ładnych w tej klasie już mamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Artur P
Alfa Romeo Stelvio
SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW
Na plus prowadzenie, dynamika, skrzynia biegów, jakość materiałów (drewno, skóra). Układ kierowniczy bardzo bezpośredni więc w mieście super, ale na autostradzie przy 140-150 km/h trzeba się pilnować i trzymać kierownicę, moim zdaniem konstruktorzy Alfy trochę przesadzili (to w końcu SUV a nie coupe). Od około 160 km/h auto "pływa" na drodze więc trzeba uważać i szczerze mówiąc nie wiem co jest przyczyną, może auto jest zbyt lekkie. Materiały w środku super, ale gorzej ze spasowaniem. Deska co nieco skrzypi przy dotykaniu. Drewniana listewka w drzwiach kierowcy w moim egzemplarzu trochę jest słabo przyklejona i brzęczy przy wibracjach auta - wkurzające !!! Fotele bardzo wygodne. Wyciszenie przeciętne jak na tą klasę i cenę auta, ale nie ma tragedii. Sensory parkowania z przodu wariują i dźwięk włącza się bez powodu więc je wyłączyłem, ale będę to reklamował przy przeglądzie. Skrzynia biegów super, najwyższa półka. Dynamika super pomimo tego, że moja wersja ma 200 KM. Spalanie w jeździe mieszanej około 11 litrów w trasie udało mi się zrobić 7,5 ale jechałem naprawdę spokojnie.
4,1
~Marek
Alfa Romeo Stelvio
SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW
Zamieniłem BMW320i na Stelvio200KM. Testowałem LexusaNX - moim zdaniem prowadzi się gorzej od alfy i jego styl mi nie leżał, BMWX3 z podobnym wyposażeniem było droższe, podobnie VolvoXC60. Na razie jestem bardzo zadowolony, auto prowadzi się świetnie, jest piękne, bardzo wygodne, robi wrażenie, lakier niebieski misano blue, wersja Bi tech. Z wad dość duży promień skrętu, hamulce bardzo dobre choć nieco trudne do wyczucia na początku, wrażliwy układ kierowniczy nie jest problemem, prowadzi się bardzo precyzyjnie, prawie jak GolfGTI, którego miałem przed BMW, dość duże zużycie paliwa około 10-11 przy mieszanej, normalnej jeździe.
4,6
~screamers
Alfa Romeo Stelvio
SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW
Ten samochód nie tylko świetnie wygląda, ale też świetnie się prowadzi. Pojazd wciąż rzadki na naszych drogach, przez co wyjątkowy i nietuzinkowy - dobry wybór dla osób chcących wyróżnić się z tłumu. Oczywiście poza wersją biznesową, która niestety ze względu na dobór wyposażenia zewnętrznego i rozmiar felg troszkę odstaje od wyższych wersji. Samochód niezwykle skrętny i zwinny, pomimo sporego promienia skrętu. Zdecydowanie kupiłbym ponownie.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW 2017-2019
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Alfa Romeo Stelvio
SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW
Aktualnie mam przejechane 4500 km. Średnie spalanie pokazuje 9,9. Miałem i drogi krajowe i autostrady, miasto i powiatówki. Jeżdże raczej delikatnie w trybie N najczęściej. Na trasie przy prędkości 90km/h ciężko zejść poniżej 8,8. Autostrada 120 km/h to około 10-10,5 Przy prędkości 140 to już około 11,5, Wydaje mi się ,że pali dużo. Przedtem jeżdziłem Superbem 1,8 benzyna DSG. Cięzko było, aby spalił więcej niż 9 litrów. A miałem średnią około 7,2. Czyli tyle co podają. Tutaj miało być średnio8,5. Nie da rady tak mało spalić. Nie wiem , może ten mój egzemplarz jakiś trefny. Ogólnie auto fenomenalne.
11,3
Alfa Romeo Stelvio
SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW
Dynamiczne auto, samo wyrywa do przodu (świetna skrzynia!), ale przez to nie ma co marzyć o niskim spalaniu. Jazda po mieście to w moim przypadku zawsze 15l/100km (prawdopodobnie więcej, ponieważ komputer nie pokazuje więcej niż 15...), raz udało mi się zejść w trasie poniżej 8 l przy przepisowej jeździe z Koszalina do Poznania, a tak najczęściej trasa to 9-10l, natomiast autostrada ok 12l. Tak czy inaczej auto daje dużo bardzo radości z jazdy (jeśli ktoś lubi czuły układ kierowniczy).
10,1
Alfa Romeo Stelvio
SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW
5 tyś km zrobione, średnia 8.9L, na autostradzie 130km/h - 8.6L
Alfa Romeo Stelvio SUV