Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW 2020-2023

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2017 roku. Pierwszy samochód w tej klasie Alfa Romeo, pomijając terenowy model Matta z lat 50. Początek prac nad SUV-em włoskiej marki datuje się na rok 2003, kiedy zaprezentowano prototyp o nazwie Kamal. Stelvio zbudowano na płycie podłogowej Giorgio, którą dzieli z modelem Giulia. Usportowiona wersja auta nosi nazwę Stelvio Quadrifoglio. Nazwa modelu pochodzi od słynnej Przełęczy Stelvio – najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach Wschodnich.

czytaj więcej
Powagosław

Henry Ford mawiał, że „gdy widzi Alfę Romeo, zdejmuje kapelusz”. W ostatnich latach marka z powodzeniem odbudowuje swój prestiż i Stelvio właśnie dobudował do niego dwa piętra. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Przypomnijcie mi, która marka jeszcze nie robi SUV-ów? FSO? Więc darujmy sobie marketingową śpiewkę o tym, że SUV Alfa Romeo to jakiś przełom w motoryzacji. Gdyby Alfa była niemiecką marką, zabrałaby się za niego mniej więcej wtedy, co Porsche, czyli dawno temu. Na szczęście, to ładny samochód, ale parę ładnych w tej klasie już mamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2023 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Układ paliwowy fazowany, sekwencyjny wtrysk, wielopunktowy MPI z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i chłodnicą powietrza doładowującego
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Morales
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Alfa Stelvio Veloce to dla mnie auto bardzo uniwersalne i wszechstronne, oczywiście wszyscy chwalą wrażenia z jazdy i to jest niepodważalny atut tego auta, ale potrafi być również nad wyraz praktyczne. Sprawdza się podczas wakacji, wypadów w góry, jeździe miejskiej, podczas wygodnego przewożenia pasażerów, czy też do transportu wielu codziennych przedmiotów, których wymaga prowadzenie własnej działalności. Auto do szybkiej i dynamicznej każdy i perfekcyjnego pokonywania zakrętów, ale rownież, czego wielu nie próbuje, do zwykłego przemieszczani się z punktu A do punktu B. Samochód przyciąga wzrok przechodniów i wzbudza emocje nie nadaje się do wmieszania się w tłum.
4,5
~JonSnow
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Uzupełnienie opinii po roku. Nadal jest super. Banan na twarzy pozostaje niezmienny. Mam wersję Veloce z wyciszeniem akustycznym szyb i sportowymi fotelami. W wersjach niższych oceny użytkowników mogą się drastycznie rożnić (choćby ze względu na głośność auta). Nie umiem tego zmienić w ustawieniach, ale posiadam wersję Veloce z pakietem laminowanych szyb. Co ma znaczenie pod kątem foteli i wyciszenia. Konkurencja? Merc GLC i Bmw X3 mogą być lepsze w wersjach z mocniejszym silnikiem i sporą ilością dodatkowych pakietów, ale kosztują wtedy 80.do 100k więcej A żeby silnikowo pobić Stelvio to dużo, dużo więcej. Jest to auto nastawiane na 1 rzecz: abyś miał frajdę z jazdy, choć musisz do auta zapakować rodzinę, a nie tylko siebie. Wszystko jest tak ustawione żeby było szybciej i dynamiczniej, ostrzej. Banan na twarzy za każdym razem, kiedy wsiadasz do auta (pod warunkiem, że nie zamierzasz kreślić kółeczek po mieście). Moje początki z autem były dość nieprzyjemne: w pierwszej jeździe auto podskoczyło delikatnie na poprzecznym policjancie po czym weszło w tryb awaryjny i musiałem jechać do serwisu, gdzie zwyczajnie zresetowali kompa. Od tego razu ani razu się nie powtórzyło. Drugi zgrzyt trwający dłużej miałem ze spalaniem. Pierwsze 5k km Stelvio spalało z 14-14,5l l na setkę (jazda mieszana) i miało zasięg poniżej 400 km!:( Masakra. Po niezalecanej wymianie oleju na 5k km spalanie zeszło w dół, a potem przyszedł Putin z Obajtkiem plus Glapińskim i spalania znacznie zeszło, bo zrobiłem się bardzo spokojny na drodze. Takie czasy. Czy jest to auto na autostradę? Ze względu na spalanie i wielkość baku niekoniecznie (tak 450-480 km do zapalenia rezerwy), do miasta? Broń boże, raz spalanie, dwa manewrowość na parkingu jest daleka od oczekiwanej, zaś rozmiar auta powoduje, że szuka się oddalonych miejsc parkingowych, aby mieć spokojną głowę. Do czego to auto się nadaje? Do jeżdżenia do pracy/szkoły z dzieciakami spod miasta i od czasu do czasu autostradą na wakacje. A kiedy wracasz sam do domu to możesz ukulturalniać 'buraków autostradowych' podjeżdżających pod tylny zderzak za karę, ponieważ za wolno wyprzedzasz samochód jadący prawym pasem (choć teraz pojawił się nowy rodzaj buraków w EV-ach których manewry są jeszcze bardziej niebezpieczne, bo myślą że pod prawą stopą maja ocean). Kiedy wybierałem Stelvio odrzuciłem wiele innych samochodów na jazdach próbnych, Tak wiem, nie te pólka cenowa (*Szukałem czegoś miłego do jazdy 4x4, podwyższonego, nie SUVa), jednak w sumie nie planowałem kupić Stelvio: Honda CVR hyrbyda (masakrycznie jeżdżące głośne auto z ładnym wnętrzem), Tiguan (jeżdzi jak zwykły SUV, w środku a'la lepszy polonez[*taki śmieszny samochód kiepskiej jakości z czasów komuny]), VW T-Roc (bardzo fajnie jeździ, ale w środku wstyd w ogóle wsiadać), Mazda CX-5 (super wykończenie, lepie jeździła od poprzedników ale nadal za mocno czuć SUV-em), Mazda 6 (najfajniej jeździła, ale brak 4x4 w benzynie), Subaru Outback (jakby miał silnik XT, to pewnie bym kupił) i w końcu przez przypadek Stelvio, bo salon Alfy Romeo był w okolicy innych salonów. Pojechałem na jazdę próbną i było wow! Co do praktyczności: nie jest to simply clever Skody, w środku miejsca tak sobie, choć dla 2+2 ok, bagażnik całkiem spory, ale jak chcecie mieć w bagażniku porządek i kupicie matę plus siatkę do niej, to pamiętajcie, że w macie trzeba będzie wyciąć nożykiem dziurki, a do uchwytów w podłodze przyczepić dodatkowe kółeczka, inaczej nie da się siatki przyczepić (Alfa i wizjonerska praktyczność inżynierów :)). Czy kupiłbym ponownie? Tak, z pewnością, szkoda tylko, że taki z niej smok okrutny. Ale jaki piękny.
3,0
~:(
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Za te pieniądze auto co najwyżej przeciętne, odstające od konkurencji lata 90 się kłaniają , zalety - silnik, osiągi, skrzynia , Wady fatalne wyciszeni , spalanie to istna fantazja nigdy takiego pożeracza z podobną mocą nie miałem ponadto, bardzo kiepskie fotele ból pleców gwarantowany , skrzypiące wnętrze, kilka drobnych usterek elektroniki serwis ręce rozkłada 5 lat gwarancji ale na co ?? , fatalna widoczność przez grube słupki, zła niewydajna klima, albo zimno albo gorąco, delikatny lakier, Alfa to wspaniale wizualnie mega szybkie auto lecz wady są liczne i nie warto było się kusić na Stelvio .
Średnie spalanie dla Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW 2020-2023
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Plusy - prowadzenie - osiągi - bardzo dobry napęd - analogowe wnętrze (zegary, fizyczne pokrętła) - cena w stosunku do jakości - wygląd Minusy - brak świateł matrycowych LED ( w tej klasie to już standard) - spasowanie ( nie jest źle, ale czasami coś się odezwie) - nagłośnienie Harman Cardon gra przeciętnie, mimo wysokiej dopłaty Samochód na pewno nie dla każdego, raczej dla osoby, która „lubi” motoryzację i się nią bawi. Alfa jest bardzo specyficzna i wyróżnia się na ulicy, trochę przestarzała technologicznie, ale w dzisiejszych czasach ma to swój urok. Spalanie jest wysokie, ale auto ma 280 koni i jeżeli się z nich korzysta trzeba liczyć 12-13 litrów w trasie. Przy delikatnej nodze na drogach krajowych można zejść do 9-10 litrów. Przejechałem 7 tysięcy w ciągu 3 miesięcy i kupiłbym to auto ponownie, mimo pewnych niedoskonałości. -
10,9
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Styl jazdy w rozumieniu przyspieszenia, hamowania, postojów wpływa strasznie na poziom spalania a tym konkretnym samochodzie. Auto w trybie A i jeździe do 90 km/h spala nawet poniżej 9,0 l/100 km, w N między 10-11 a w D zaczyna od 13. Poziom obciążenia jak i bagażnik rowerowy na haku nie wpływa na spalanie przy jeździe do 140 km/h na autostradzie. Przy pełnym załadunku wakacyjnym i jeździe po autostradzie 150-160 spalanie w przedziale 13-14l. Sztuczne zdławienie maksymalnego wyniku spalania przez Włochów na poziomie 15l/100 to pic na wodę. Byłem kilka razy w stanie na trasie długości ok. 350 km praktycznie opróżnić zbiornik więc te 15l/100 km można sobie między bajki wsadzić. Niestety ze względu na przyspieszenie i pracę skrzyni biegów odradzam kategorycznie jazdę w trybie A w mieście, jest on przeznaczony tylko na długie trasy.
16,3
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Jak patrze na zużycie paliwa innych użytkowników .... to się zastanawiam jak oni to robią. Sami się oszukują że jest tak dobrze ? Albo patrzą tylko na to co komputer pokaże a on potrafi "czarować" Próbuje eko jazdę po mieście, nie przekraczam 2 tyś obrotów i nie da się zejść poniżej 14 litórw !!! ... Autostarda 180-200km/h .... zbiornik nie wystarcza na 300 km czyli zużycie powyżej 20 litrów. No i jaki bezsens ... kupić mocne auto po to żeby uprawiać Eko jazdę... Dla mnie Stelvio w tym silniku to niestety pomyłka ! Następne auto będzie z pewnością ponownie w dieslu ...
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting