Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2017 roku. Pierwszy samochód w tej klasie Alfa Romeo, pomijając terenowy model Matta z lat 50. Początek prac nad SUV-em włoskiej marki datuje się na rok 2003, kiedy zaprezentowano prototyp o nazwie Kamal. Stelvio zbudowano na płycie podłogowej Giorgio, którą dzieli z modelem Giulia. Usportowiona wersja auta nosi nazwę Stelvio Quadrifoglio. Nazwa modelu pochodzi od słynnej Przełęczy Stelvio – najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach Wschodnich.

czytaj więcej
Powagosław

Henry Ford mawiał, że „gdy widzi Alfę Romeo, zdejmuje kapelusz”. W ostatnich latach marka z powodzeniem odbudowuje swój prestiż i Stelvio właśnie dobudował do niego dwa piętra. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Przypomnijcie mi, która marka jeszcze nie robi SUV-ów? FSO? Więc darujmy sobie marketingową śpiewkę o tym, że SUV Alfa Romeo to jakiś przełom w motoryzacji. Gdyby Alfa była niemiecką marką, zabrałaby się za niego mniej więcej wtedy, co Porsche, czyli dawno temu. Na szczęście, to ładny samochód, ale parę ładnych w tej klasie już mamy.

~Luzacjusz

Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Długość 4687 mm
Szerokość 1903 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2163 mm
Wysokość 1671 mm
Rozstaw osi 2818 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1008 mm
Prześwit 207 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 525 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~M
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 200KM 147kW
Bardzo udane i dobrze wykonane auto. Świetnie wygląda, jeździ rewelacyjnie i nadal, po ponad 2 latach użytkowania, mam ogromną frajdę siedząc za kółkiem. Absolutnie nie mam żadnych problemów z legendarną awaryjnością, wszystko działa jak należy. Udało się Alfie Stelvio i chyba sami o tym wiedzą oferując 5 lat gwarancji w standardzie. Zdecydowanie polecam samochód każdemu kto chciałby poczuć motoryzację w dobrym wydaniu, każdemu kto ceni dobre właściwości jezdne połączone z użytkowym charakterem SUVa.
4,9
~Morales
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Alfa Stelvio Veloce to dla mnie auto bardzo uniwersalne i wszechstronne, oczywiście wszyscy chwalą wrażenia z jazdy i to jest niepodważalny atut tego auta, ale potrafi być również nad wyraz praktyczne. Sprawdza się podczas wakacji, wypadów w góry, jeździe miejskiej, podczas wygodnego przewożenia pasażerów, czy też do transportu wielu codziennych przedmiotów, których wymaga prowadzenie własnej działalności. Auto do szybkiej i dynamicznej każdy i perfekcyjnego pokonywania zakrętów, ale rownież, czego wielu nie próbuje, do zwykłego przemieszczani się z punktu A do punktu B. Samochód przyciąga wzrok przechodniów i wzbudza emocje nie nadaje się do wmieszania się w tłum.
4,5
~JonSnow
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Uzupełnienie opinii po roku. Nadal jest super. Banan na twarzy pozostaje niezmienny. Mam wersję Veloce z wyciszeniem akustycznym szyb i sportowymi fotelami. W wersjach niższych oceny użytkowników mogą się drastycznie rożnić (choćby ze względu na głośność auta). Nie umiem tego zmienić w ustawieniach, ale posiadam wersję Veloce z pakietem laminowanych szyb. Co ma znaczenie pod kątem foteli i wyciszenia. Konkurencja? Merc GLC i Bmw X3 mogą być lepsze w wersjach z mocniejszym silnikiem i sporą ilością dodatkowych pakietów, ale kosztują wtedy 80.do 100k więcej A żeby silnikowo pobić Stelvio to dużo, dużo więcej. Jest to auto nastawiane na 1 rzecz: abyś miał frajdę z jazdy, choć musisz do auta zapakować rodzinę, a nie tylko siebie. Wszystko jest tak ustawione żeby było szybciej i dynamiczniej, ostrzej. Banan na twarzy za każdym razem, kiedy wsiadasz do auta (pod warunkiem, że nie zamierzasz kreślić kółeczek po mieście). Moje początki z autem były dość nieprzyjemne: w pierwszej jeździe auto podskoczyło delikatnie na poprzecznym policjancie po czym weszło w tryb awaryjny i musiałem jechać do serwisu, gdzie zwyczajnie zresetowali kompa. Od tego razu ani razu się nie powtórzyło. Drugi zgrzyt trwający dłużej miałem ze spalaniem. Pierwsze 5k km Stelvio spalało z 14-14,5l l na setkę (jazda mieszana) i miało zasięg poniżej 400 km!:( Masakra. Po niezalecanej wymianie oleju na 5k km spalanie zeszło w dół, a potem przyszedł Putin z Obajtkiem plus Glapińskim i spalania znacznie zeszło, bo zrobiłem się bardzo spokojny na drodze. Takie czasy. Czy jest to auto na autostradę? Ze względu na spalanie i wielkość baku niekoniecznie (tak 450-480 km do zapalenia rezerwy), do miasta? Broń boże, raz spalanie, dwa manewrowość na parkingu jest daleka od oczekiwanej, zaś rozmiar auta powoduje, że szuka się oddalonych miejsc parkingowych, aby mieć spokojną głowę. Do czego to auto się nadaje? Do jeżdżenia do pracy/szkoły z dzieciakami spod miasta i od czasu do czasu autostradą na wakacje. A kiedy wracasz sam do domu to możesz ukulturalniać 'buraków autostradowych' podjeżdżających pod tylny zderzak za karę, ponieważ za wolno wyprzedzasz samochód jadący prawym pasem (choć teraz pojawił się nowy rodzaj buraków w EV-ach których manewry są jeszcze bardziej niebezpieczne, bo myślą że pod prawą stopą maja ocean). Kiedy wybierałem Stelvio odrzuciłem wiele innych samochodów na jazdach próbnych, Tak wiem, nie te pólka cenowa (*Szukałem czegoś miłego do jazdy 4x4, podwyższonego, nie SUVa), jednak w sumie nie planowałem kupić Stelvio: Honda CVR hyrbyda (masakrycznie jeżdżące głośne auto z ładnym wnętrzem), Tiguan (jeżdzi jak zwykły SUV, w środku a'la lepszy polonez[*taki śmieszny samochód kiepskiej jakości z czasów komuny]), VW T-Roc (bardzo fajnie jeździ, ale w środku wstyd w ogóle wsiadać), Mazda CX-5 (super wykończenie, lepie jeździła od poprzedników ale nadal za mocno czuć SUV-em), Mazda 6 (najfajniej jeździła, ale brak 4x4 w benzynie), Subaru Outback (jakby miał silnik XT, to pewnie bym kupił) i w końcu przez przypadek Stelvio, bo salon Alfy Romeo był w okolicy innych salonów. Pojechałem na jazdę próbną i było wow! Co do praktyczności: nie jest to simply clever Skody, w środku miejsca tak sobie, choć dla 2+2 ok, bagażnik całkiem spory, ale jak chcecie mieć w bagażniku porządek i kupicie matę plus siatkę do niej, to pamiętajcie, że w macie trzeba będzie wyciąć nożykiem dziurki, a do uchwytów w podłodze przyczepić dodatkowe kółeczka, inaczej nie da się siatki przyczepić (Alfa i wizjonerska praktyczność inżynierów :)). Czy kupiłbym ponownie? Tak, z pewnością, szkoda tylko, że taki z niej smok okrutny. Ale jaki piękny.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting
9,8 – 11,7
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Plusy - prowadzenie - osiągi - bardzo dobry napęd - analogowe wnętrze (zegary, fizyczne pokrętła) - cena w stosunku do jakości - wygląd Minusy - brak świateł matrycowych LED ( w tej klasie to już standard) - spasowanie ( nie jest źle, ale czasami coś się odezwie) - nagłośnienie Harman Cardon gra przeciętnie, mimo wysokiej dopłaty Samochód na pewno nie dla każdego, raczej dla osoby, która „lubi” motoryzację i się nią bawi. Alfa jest bardzo specyficzna i wyróżnia się na ulicy, trochę przestarzała technologicznie, ale w dzisiejszych czasach ma to swój urok. Spalanie jest wysokie, ale auto ma 280 koni i jeżeli się z nich korzysta trzeba liczyć 12-13 litrów w trasie. Przy delikatnej nodze na drogach krajowych można zejść do 9-10 litrów. Przejechałem 7 tysięcy w ciągu 3 miesięcy i kupiłbym to auto ponownie, mimo pewnych niedoskonałości. -
10,9
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Styl jazdy w rozumieniu przyspieszenia, hamowania, postojów wpływa strasznie na poziom spalania a tym konkretnym samochodzie. Auto w trybie A i jeździe do 90 km/h spala nawet poniżej 9,0 l/100 km, w N między 10-11 a w D zaczyna od 13. Poziom obciążenia jak i bagażnik rowerowy na haku nie wpływa na spalanie przy jeździe do 140 km/h na autostradzie. Przy pełnym załadunku wakacyjnym i jeździe po autostradzie 150-160 spalanie w przedziale 13-14l. Sztuczne zdławienie maksymalnego wyniku spalania przez Włochów na poziomie 15l/100 to pic na wodę. Byłem kilka razy w stanie na trasie długości ok. 350 km praktycznie opróżnić zbiornik więc te 15l/100 km można sobie między bajki wsadzić. Niestety ze względu na przyspieszenie i pracę skrzyni biegów odradzam kategorycznie jazdę w trybie A w mieście, jest on przeznaczony tylko na długie trasy.
16,3
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Jak patrze na zużycie paliwa innych użytkowników .... to się zastanawiam jak oni to robią. Sami się oszukują że jest tak dobrze ? Albo patrzą tylko na to co komputer pokaże a on potrafi "czarować" Próbuje eko jazdę po mieście, nie przekraczam 2 tyś obrotów i nie da się zejść poniżej 14 litórw !!! ... Autostarda 180-200km/h .... zbiornik nie wystarcza na 300 km czyli zużycie powyżej 20 litrów. No i jaki bezsens ... kupić mocne auto po to żeby uprawiać Eko jazdę... Dla mnie Stelvio w tym silniku to niestety pomyłka ! Następne auto będzie z pewnością ponownie w dieslu ...
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting