Średniej wielkości crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2017 roku. Pierwszy samochód w tej klasie Alfa Romeo, pomijając terenowy model Matta z lat 50. Początek prac nad SUV-em włoskiej marki datuje się na rok 2003, kiedy zaprezentowano prototyp o nazwie Kamal. Stelvio zbudowano na płycie podłogowej Giorgio, którą dzieli z modelem Giulia. Usportowiona wersja auta nosi nazwę Stelvio Quadrifoglio. Nazwa modelu pochodzi od słynnej Przełęczy Stelvio – najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach Wschodnich.
WW salonach Alfy Romeo ruszyła sprzedaż SUV-a Stelvio w najmocniejszej odmiane Quadrifoglio. Ceny tego najszybszego w swojej klasie modelu...
TAK(96%)
przyspieszenia
spalania
wyciszenia
Henry Ford mawiał, że „gdy widzi Alfę Romeo, zdejmuje kapelusz”. W ostatnich latach marka z powodzeniem odbudowuje swój prestiż i Stelvio właśnie dobudował do niego dwa piętra. Warto było czekać.
~PowagosławPrzypomnijcie mi, która marka jeszcze nie robi SUV-ów? FSO? Więc darujmy sobie marketingową śpiewkę o tym, że SUV Alfa Romeo to jakiś przełom w motoryzacji. Gdyby Alfa była niemiecką marką, zabrałaby się za niego mniej więcej wtedy, co Porsche, czyli dawno temu. Na szczęście, to ładny samochód, ale parę ładnych w tej klasie już mamy.
~Luzacjusz