Szukaj

Informacje o Volvo V60 II

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Volvo V60 jest o ponad 12 cm dłuższe od modelu poprzedniej generacji. Długość nadwozia to 476,1 cm. O 10 cm zwiększony jest rozstaw osi (do 287,1 cm). Wysokość samochodu wynosi 143 cm, a szerokość z lusterkami – 204 cm, samochód jest o 5 cm węższy i niższy modelu poprzedniej generacji. Bagażnik Volvo V60 II generacji ma pojemność 530 litrów,jest to aż o 100 litrów więcej niż w poprzedniej generacji modelu.
Nowe Volvo V60 dzieli nowoczesną płytę podłogową SPA z innymi modelami m.in. XC90 i XC60.

czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz

Oceny Volvo V60 II

Liczba ocen: 36
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,3
~Michał
Volvo V60 II
Kombi 2.0 D3 150KM 110kW
Samochód kupiłem używany, od pierwszego właściciela w dobrym stanie z pełną książeczką serwisową. Kupiony głównie ze względu na wygląd oraz fakt że starsze Volva w naszej rodzinie zawsze się dobrze spisywały, ale już po około 6 miesiącach jestem zawiedziony totalnie. Silnik głośny, klekocze jak traktor, skrzynia biegów... oj skrzynia biegów, nie sądziłem nawet że taki badziew jest montowany w samochodach w 2018 roku. Gdy jest zimna szarpie aż niekiedy na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność, gdy się chce przyśpieszyć dynamiczniej np. wjeżdżając na autostradę to gubi się w biegach, daje kickdown do odcięcia, potem szuka wyższego biegu przez 5 sekund. We wnętrzu skrzypi prawie każdy plastik na wybojach. Przy prędkości powyżej 90 kmh we wnętrzu jest niesamowicie głośno, szum wiatru, wycie silnika, w 18 letnim Saabie było ciszej i wygodniej.
4,9
~ddominus
Volvo V60 II
Kombi 2.0 B3 Benzynowy Mild Hybrid 177KM 130kW
Jest to kolejny model V60 którym jeżdżę. Silnik B3 wybrany celowo, do dojazdów do pracy, z uwagi na to, że główny jest przebieg na trasie z niewielką jazdą w mieście. Różnica między starym V60 D4 181 km a nowym jest znaczna. Przede wszystkim rozmiary auta. Nowe jest dłuższe, szersze i sprawa wrażenie jeszcze masywniejszego od poprzednika. auto jest duże, przestronne i miejsca jest wszędzie sporo, nawet na drugiej kanapie z tyłu. Auto typowo na trasę do spokojnej jazdy bez szaleństw. W jednej z wcześniejszych ocen auta jest wskazane, że jest to samochód do spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B bez żadnych fajerwerków i szaleństw. Potwierdzam tę opinię. Samochód bardzo komfortowy, płynie po drodze niezależnie do prędkości czy jest to 50 km/h czy 140 km/h. Pozytywnie zaskakuje spalanie w miękkiej hybrydzie i opcja "żeglowania" gdy samochód jest rozpędzony i powoli wytraca prędkość np przy dojeździe do przejazdu kolejowego czy też jazdy w kolumnie pojazdów gdy nie ma możliwości wyprzedzania. Silnik się wyłącza i jedzie się na wspomaganiu elektrycznym co powoduje, że spalanie spada do 0 a samochód jedzie dalej i powoli wytraca prędkość. Skrzynia biegów jest 7 biegowa działa płynnie i nie szarpie. W tym zakresie mam odmienne odczucia od jednego z piszących tu opinię. Wynika to z tego, że jest to nowa skrzynia w tym modelu. Nowy interfejs 2023 jest genialny - czytelny, prosty i intuicyjny. Nie wiesza się i google daje radę. Ogólnie samochód zaskoczył komfortem jazdy, bezpieczeństwem systemów wspomagania jazdy i jakością wykonania.
4,5
~ED
Volvo V60 II
Kombi 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Auto fajne, ale zakładanie jakiś ograniczeń na prędkość to jakaś pomyłka. Niedługo producent telewizorów założy nam kaganiec na oglądanie TV Bzdura. Niemiecka autostrada i cała wielka trójka odjeżdża mi w siną dal. W nawiązaniu do tego, po co mi ponad 200KM a są i wersje mocniejsze skoro nie mogę ich wykorzystać. Nie mogę wyłączyć funkcji auto start, bo producent ograniczył taką możliwość, co jest kolejną bzdurą. Generalnie Volvo chce mi narzucać, co mi wolno POMYŁKA! Jeżeli masz wydać swoje pieniądze proponuje poszukać auta u konkurencji.

Raporty spalania Volvo V60 II

Liczba raportów: 74
Średnie spalanie dla Volvo V60 II
7,3 – 10,9
l/100 km
6,6 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Po przejechaniu 55.000 km moje wnioski są następujące: Podczas jazdy autostradą z prędkością dozwoloną w Polsce auto pali ok 7,5-8 l, powyżej 140 km/h kończy się ekonomia. Na niemieckich autostradach auto spala ok 10,5l. Trasa po Polsce zgodnie z przepisami i bez gwałtownych przyspieszeń, po prostu jadąc w miarę płynnie spokojnie można zmieścić się w 6l. Jazda po mieście na krótkich odcinkach to spalanie rzędu 9-11 l. U mnie w cyklu mieszanym, gdzie 80% przebiegu to trasa, komputer pokazuje średnio 8,5 l. Ogólnie uważam, że jeżeli nie jedzie się na wyścigi, to zasięg w okolicach 1000km jest w zupełności wystarczający, a spalanie nie należy do wysokich biorąc pod uwagę, że auto jest wyżej zawieszone i waży prawie 2000kg.
10,7
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Samochód to najoszczędniejszych nie należy , przy średniej prędkości na autostradzie 130- 140 średnie spalanie na poziomie ok. 8 l , przy zwiększeniu prędkości do ok. 160km spalanie wzrasta do ok. 10.5l , prawdziwy hardkor zaczyna się powyżej prędkości 160 ( na odcinku ok. 180km , średnią prędkością ok. 185km h średnie spalanie wyszło mi ma poziomie 16.8 l / 100km W mieście przy przepisowej jeździe i ustawionej skrzyni na poziomie komfort i troszkę bardziej dynamicznym dodawaniu gazu należy spodziewać się ok. 8 l . Najniższe spalanie osiągnąłem jadąc ok. 60 km droga krajowa z prędkością 60- 90 wtedy średnie spalanie komputer wskazywał na ok.6 l.
8,9
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
W trasie jadąc w miarę przepisowo minimalne średnie spalanie jakie miałem to 6,6l, w cyklu mieszanym samochód pali średnio 9,5l (wynik z 8500km), jeżdżąc normalnie po mieście trzeba liczyć się ze spalaniem co najmniej 10,0l / 100km. Samochód pali sporo więcej niż oczekiwałem (liczyłem na zużycie 7,0-8,5l), ale trzeba pamiętać że to kombi segmentu D waży ponad 1900kg! Prześwit też robi swoje, powyżej 150km/h - ponad 11,0l . Sam silnik nie jest zły, wbrew pozorom nie słychać go tak bardzo i moim zdaniem diesel bardziej pasuje to charakterystyki cross country. Nie jest to rakieta, ale przyspiesza wystarczająco dobrze jak na cztery cylindry, szkoda że w CC nie dało się zamówić wersji 235KM, wtedy raczej nie miałbym uwag i na spalanie można by przymknąć oko, osiągi pewnie byłyby zbliżone do nieco starszych trzylitrowych diesli.

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 8
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V60 II