Szukaj

Informacje o Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2383 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Aktoś
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Ergonomia na wysokim poziomie; żadnych zbędnych świecideł. Prowadzi się wygodnie, miękko wnętrze dość przestronne i wyciszone przyzwoicie. Wentylacja i ogrzewanie wydajne i dość ciche. Silnik d24tic, 6 cylindrowy vw z dostawczaka lt, tutaj nieprzeciążony, ze skrzynią m90, działa elastycznie akceptuje szerokie zakresy prędkości. Napęd na tylnie koła w niektóry warunkach dosyć osobliwe możliwości. Przestrzeń bagażowa jest wielka i w miarę prostopadlościenna, po złożeniu tylnich siedzeń w kilka sekund zamienia się w długą na ok. 190 cm i płaską powierzchnię na którą da się zapakować 2m3 czegokolwiek lub urządzić akceptowalną sypialnię. Karoseria - progi, nadkola, półka akumulatora - po prawie trzydziestu latach i bez garażu - jednak rdzewieją, pomaga temu konstrukcja podszybia, przez które razem z wodą i wiatrem wpadają jesienne liście zamieniając niektóre części zamkniętych profili w tajne biokompostowniki... Zawieszenie tylne, nie licząc kosztownych nivomatów, (wytrzymały ponad 300kkm) - bezobsługowe. Przednie - rzadko, ale bywają do wymiany łączniki, drążki, jakieś sparciałe gumy, ale reszta trzyma się dzielnie. Hamulce solidne; kiedy są czyszczone i zadbane służą niezawodnie. Manewrowanie jest łatwe, promień skrętu nieduży, ale pojazd ma prawie 5m i na wielu ciasnych parkingach wystaje więcej niż reszta lub po prostu się nie mieści. Do 110-120 km/h prowadzi się całkiem komfortowo, do 140-150 jako tako, więcej niż 160 rzadko udaje się rozpędzić. Awarie unieruchamiające były dwie - uszczelka wysprzęglika oraz przerwa na kablu elektrozaworu odcinającego paliwo, obydwie łatwe w naprawie. Konstrukcja ogólnie solidna, pragmatycznie i rozumnie zaprojektowana, tania w obsłudze, wygodna w użyciu i niemodnie (niestety) trwała. Nie zatrzymuje się z byle powodu, nie gnębi 'błędami'. Pod maską na wszystko jest sporo miejsca, dostęp do silnika i serwonapędów itd. - doskonały. Podzespoły zużywają się stopniowo, więc pojazd, póki nie zniszczy go rdza jest raczej niezawodny i przewidywalny.
4,2
~Roman
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Większe od passata i nie koroduje. Nie starczyło pieniążków na porządne A6 a Volvo było do wzięcia za parę groszy i nie żałuję. Poprzedni właściciel sprzedał tak tanio bo się wkurzał,że nie pali na mrozie ale który diesel pali? Zmieniłem świece ustawiłem pompę wymieniłem wtryski i auto nawet nie puszcza dymka. Jedynie trzeba pamiętać ,żeby przy mrozie nie kręcić bez plaka.Każdy musi się nauczyć na własnych błędach. A odpalanie na plaka to jest po prostu baja każdy dizel pali na dotyk bez ryzyka spalenia rozrusznika. Poza tym fura jest ok jak już pisałem tańsza niż A6 z podobnego rocznika a technika VW więc przepali każdą berbeluchę. Polecam chcociaż audi w tedeiku toto nie jest
4,2
~Świstak
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Ogólnie auto prezentuje się świetnie. Jest potężne, przy hamowaniu pięknie nurkuje (amory ok, nie skacze ;) ). Miejsca sporo, ponad 2000l w bagażniku. Wygodne, przestronne, choć trochę niskie nad głową.
Średnie spalanie dla Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów. Okres użytkowania: 6 lat. Normalny styl jazdy (ani zawalidroga, ani pierwszy ze świateł, taki środek stawki w ruchu ulicznym). Nie należy łudzić się, że ten samochód będzie palił mało. W codziennym użytkowaniu (dojazdy ca. 25km do Wa-wy), jazda na krótkich odcinkach po mieście (trochę w korkach): 9-10l/100km. Trasy (kilka razy w roku po ca. 800km, utrzymywanie 110km/h, wyprzedzanie gdy potrzeba, tak by manewr był bezpieczny): 8.4l/100km. Nawet przy oszczędnej jeździe na trasie nie udało się zejść poniżej 7.4l/100km.
8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Wpakowałem w silnik ponad 6,5tys to prawie przekroczyło wartość mojego auta, ale poza tym ceny się już unormowały. Legendy o drogim Volvo były racją ale w latach 90. Duża dostępność części używanych a silnik to VW więc nie ma większego problemu. Rozmiar opon jest popularny (195/65r15)
8,0
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Gdyby nie silnik należałoby zadać pytanie jakich napraw? 6 lat użytkowania, przejechane przez ten czas trochę ponad 100 000km, aktualny przebieg ca. 500 000km i do zawieszenia nadal nie ma potrzeby się dotykać. Wymiana rozrządu droga (dwa paski). Spalanie: trasa 8.4l/100km, miasto 9.8l/100km.
Volvo 940 Kombi