Szukaj

Informacje o Volvo 940

Lata produkcji: 1988 – 1998
Segment: Wyższa klasa średnia

Volvo 940 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo 940

Liczba ocen: 107
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Aktoś
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Ergonomia na wysokim poziomie; żadnych zbędnych świecideł. Prowadzi się wygodnie, miękko wnętrze dość przestronne i wyciszone przyzwoicie. Wentylacja i ogrzewanie wydajne i dość ciche. Silnik d24tic, 6 cylindrowy vw z dostawczaka lt, tutaj nieprzeciążony, ze skrzynią m90, działa elastycznie akceptuje szerokie zakresy prędkości. Napęd na tylnie koła w niektóry warunkach dosyć osobliwe możliwości. Przestrzeń bagażowa jest wielka i w miarę prostopadlościenna, po złożeniu tylnich siedzeń w kilka sekund zamienia się w długą na ok. 190 cm i płaską powierzchnię na którą da się zapakować 2m3 czegokolwiek lub urządzić akceptowalną sypialnię. Karoseria - progi, nadkola, półka akumulatora - po prawie trzydziestu latach i bez garażu - jednak rdzewieją, pomaga temu konstrukcja podszybia, przez które razem z wodą i wiatrem wpadają jesienne liście zamieniając niektóre części zamkniętych profili w tajne biokompostowniki... Zawieszenie tylne, nie licząc kosztownych nivomatów, (wytrzymały ponad 300kkm) - bezobsługowe. Przednie - rzadko, ale bywają do wymiany łączniki, drążki, jakieś sparciałe gumy, ale reszta trzyma się dzielnie. Hamulce solidne; kiedy są czyszczone i zadbane służą niezawodnie. Manewrowanie jest łatwe, promień skrętu nieduży, ale pojazd ma prawie 5m i na wielu ciasnych parkingach wystaje więcej niż reszta lub po prostu się nie mieści. Do 110-120 km/h prowadzi się całkiem komfortowo, do 140-150 jako tako, więcej niż 160 rzadko udaje się rozpędzić. Awarie unieruchamiające były dwie - uszczelka wysprzęglika oraz przerwa na kablu elektrozaworu odcinającego paliwo, obydwie łatwe w naprawie. Konstrukcja ogólnie solidna, pragmatycznie i rozumnie zaprojektowana, tania w obsłudze, wygodna w użyciu i niemodnie (niestety) trwała. Nie zatrzymuje się z byle powodu, nie gnębi 'błędami'. Pod maską na wszystko jest sporo miejsca, dostęp do silnika i serwonapędów itd. - doskonały. Podzespoły zużywają się stopniowo, więc pojazd, póki nie zniszczy go rdza jest raczej niezawodny i przewidywalny.
4,2
~Roman
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Większe od passata i nie koroduje. Nie starczyło pieniążków na porządne A6 a Volvo było do wzięcia za parę groszy i nie żałuję. Poprzedni właściciel sprzedał tak tanio bo się wkurzał,że nie pali na mrozie ale który diesel pali? Zmieniłem świece ustawiłem pompę wymieniłem wtryski i auto nawet nie puszcza dymka. Jedynie trzeba pamiętać ,żeby przy mrozie nie kręcić bez plaka.Każdy musi się nauczyć na własnych błędach. A odpalanie na plaka to jest po prostu baja każdy dizel pali na dotyk bez ryzyka spalenia rozrusznika. Poza tym fura jest ok jak już pisałem tańsza niż A6 z podobnego rocznika a technika VW więc przepali każdą berbeluchę. Polecam chcociaż audi w tedeiku toto nie jest
4,8
~lsa
Volvo 940
Sedan 2.3 i 131KM 96kW
Ja mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony, usterkowość znikoma, większość można samodzielnie ogarnąć, auto duże, wygodne i niesamowicie wytrzymałe. nie ma w nim kompromisów, zrobione jest tak, żeby prztrZymało dużo. I daje radę nawet w zacnym wieku 20lat. A im starsze, tym bardziej zachwyca. klasa sama w sobie. Oczywiście nie grzeszy ekonomią, jeśli chodzi o paliwo, ale rekompensuje radością z jazdy i solidnością. Oczywiście to nie auto do szaleństw, jeśli jesteście rozsądni i nie jest waszym życiowym celem palenie gumy, to Volvo posłuży długie lata. Trzeba mu tylko okazać trochę uczucia i zadbać o autko. :) Polecam, ale nie do zajeżdżenia. Jeśli szukasz samochodu do orania pola i piszczenia oponami, oszczędź tego klasyka. Kup BMW, tego i tak jest mnóstwo na naszych drogach. Pozdrawiam!

Raporty spalania Volvo 940

Liczba raportów: 109
Średnie spalanie dla Volvo 940
9,7 – 12,0
l/100 km
7,6 – 9,3
l/100 km
11,3 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Volvo 940
Kombi 2.3 i 131KM 96kW
Szczerze nie wiem czy ludzie piszący o spalaniu tego samochodu na poziomie 10 litrów muszą się dowartościować pisząc takie głupoty czy mają na celu świadome wprowadzanie innych w błąd? Ja swoje 945 mam już piąty rok i ten samochód niezmiennie pali 14 litrów w mieście (Warszawa) a przy umiarkowanej jeździe w trasie, bez wyścigów średnio 120 km/h schodzi w granice 7,5-8. I niezależnie czy jadę stosując wszystkie możliwe zasady oszczędnej jazdy czy pędzę spóźniony na spotkanie. Miasto 14 i nie ma zmiłuj. Za plus uważam to, że spalanie nie wzrasta znacząco przy szybkiej jeździe. On po prostu tyle potrzebuje na na 100 km, a ty kierowco, w ramach tego paliwa rób sobie co chcesz. Jazda na pusto, 1 max 2 osoby. Samochód w bardzo dobrej kondycji, 425kkm przelotu, serwis oleje/filtry itd od nowości co 10 tys. Bez LPG.
8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów. Okres użytkowania: 6 lat. Normalny styl jazdy (ani zawalidroga, ani pierwszy ze świateł, taki środek stawki w ruchu ulicznym). Nie należy łudzić się, że ten samochód będzie palił mało. W codziennym użytkowaniu (dojazdy ca. 25km do Wa-wy), jazda na krótkich odcinkach po mieście (trochę w korkach): 9-10l/100km. Trasy (kilka razy w roku po ca. 800km, utrzymywanie 110km/h, wyprzedzanie gdy potrzeba, tak by manewr był bezpieczny): 8.4l/100km. Nawet przy oszczędnej jeździe na trasie nie udało się zejść poniżej 7.4l/100km.
8,7
Volvo 940
Sedan 2.4 TD 122KM 90kW
Na dzisiejsze warunki to auto, które pochłania dużo płynów. Nawet wymiana oleju i płynu też kosztuje, bo idzie go tam dużo. Do tego skrzynia i most. Nie oszukujmy się jednak, że mało kto będzie inwestował w taki pojazd. Jeśli ma jeździć to pojedzie na wszystkim co dostępne i tanie. Ceny części wysokie...ale nic się nie psuje.
Volvo 940